خبرگزاری کار ایران

انتقاد کارگران «ارژن چوب» سبزوار از نداشتن قرارداد کاری

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۲۸۷۵

تعدادی از کارگران شرکت «ارژن چوب» به دلیل تخلف کارفرما در عقد قرارداد با مشکلاتی روبرو شده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کارگران شرکت ارژن چوب به دلیل آنچه تخلف کارفرما در عقد قرارداد با کارگران می‌نامند، با مشکلاتی روبرو هستند. آنها همچنین می‌گویند که دریافت سفته توسط کارفرما در هنگام شروع به کار، نیروی کار شرکت را با مشکلات زیادی روبرو کرده است.

یکی از کارگران این شرکت گفت: اغلب کارگران هنگام عقد قرارداد باید یک فقره سفته به مبلغ ۲۰ تا ۳۰ میلیون تومان به کارفرما تحویل دهند. هنگامی که برای شروع به کار با شرکت وارد مرحله عقد قرارداد می‌شویم، قرارداد توسط مدیرعامل امضا نمی‌شود و طبعا نسخه‌ای هم در اختیار نیروی کار قرار نمی‌گیرد.

وی ادامه داد: اگر کارگری بنا به هر دلیلی توان همکاری نداشته باشد و خواهان پیگیری مطالبات خود به وسیله مراجع ذی‌صلاح باشد، کارفرما می‌تواند سفته را به اجرا گذاشته و کارگر را از پیگیری روند شکایت خود منصرف کند. حتی پس از خاتمه دوران همکاری هم سفته به نیروی کار بازگشت داده نمی‌شود.

به گفته منابع خبری، دستمزد دریافتی کارگران کمتر از حداقل مزد قانونی است، تنها برخی از کارگران که چند سال سابقه دارند، مبلغ ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان دریافت می‌کنند. اداره کار سبزوار هم بیان می‌کند به دلیل اینکه قرارداد کاری نداریم، نمی‌توانیم بیشتر از حداقل حقوق قانون کار دریافت کنیم.

حسین محمدیان (مدیرعامل شرکت) در پاسخ به ایلنا، با بیان اینکه "شما را نمی‌شناسم، به صورت حضوری توضیحاتی ارائه خواهم داد و شما باید برای گرفتن پاسخ باید به مجموعه بیایید." حاضر به ارایه توضیح بیشتری نشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز