خبرگزاری کار ایران

نارضایتی کارگران شهرداری الوند قزوین از حقوق دریافتی

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۲۵۵۳

کارگران شاغل در شهرداری الوند در استان قزوین می‌گویند که از حداقل دریافتی دستمزد خود رضایت ندارند.

تعدادی از کارگران شاغل در شهرداری الوند در تماس با خبرنگار ایلنا، گفتند: نزدیک به ۳۰۰ کارگر شاغل در بخش خدمات، فضای سبز، آتش‌نشانی و عمرانی در شهرداری الوند هستیم که درآمد برخی از ما کارگران نزدیک به حداقل حقوق است و دریافتی ماهانه‌مان کفاف معاش زندگی‌مان را نمی‌دهد.

به گفته آن‌ها، کارگران شهرداری الوند ماهانه با اضافه‌کاری، مبلغی در حدود چهارتا ۴ میلیون ۵۰۰ تومان حقوق دریافت می‌کنند که این رقم باتوجه به افزایش روزانه قیمت بسیاری از اقلام مصرفی و غذایی بسیار ناچیز است.

این کارگران که پیگیر وضعیت افزایش دستمزد خود و همکارانشان هستند، در ادامه می‌گویند: آنچه باعث افزایش حقوق‌مان می‌شود اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل است که طبق مقررات کار و تامین اجتماعی باید در کارگاه‌های بالای ۱۰۰ نفر اجرایی شود.

به گفته کارگران، جدا از  بهبود وضعیت دستمزد‌مان، که بعد از سال‌ها تاخیر دو تا سه ماهه در آخرین دوره شورای شهر به روز شده است، کارفرمای شرکت پیمانکاری، حق مزایای اضافه کار، شب کاری وتعطیل کاری کارگران را بصورت کامل پرداخت نمی‌کند.

آن‌ها می‌گویند: همه ما سالهاست به صورت حجمی تحت مسئولیت  چندشرکت پیمانکار مشغول کاریم و تلاش زیادی برای حذف فعالیت خود پیمانکار انجام داده اما نتیجه‌ای نگرفته‌ایم.

بنا بر ادعای این کارگران، دریافتی کارگران و کارکنان ساده شاغل در شهرداری با بیست سال سابقه کار در حدی است که پاسخگوی مشکلات معیشتی شان نیست.

به گفته یکی از کارگران، علیرغم اینکه مسئولان شهری از وضعیت زندگی ما باخبرند اما تا این لحظه در خصوص افزایش حقوق کارگران و حذف شرکتهای پیمانکاری مجموعه شهرداری الوند اقدامی صورت نداده‌اند.

او گفت: آنچه کارگران شهرداری الوند هر ماه به عنوان دستمزد می‌گیرند حداقل‌های مزدی است اما این حداقل‌ها کفاف معیشت آن‌ها را نمی‌دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز