خبرگزاری کار ایران

درخواست کارگران باسابقه کاشی کازرون برای بازگشایی کارخانه

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۰۴۲۲

در آستانه دوازده‌ساله شدن تعطیلی کارخانه «کاشی کازرون» در استان فارس، کارگران باسابقه این واحد صنعتی خواستار بازگشایی کارخانه و رسیدگی به وضعیت خود از مسئولان استانی شدند.

منابع کارگری در کارخانه «کاشی کازرون» به خبرنگار ایلنا گفتند: در حال حاضر حدود ۲۵۰ نفر از کارگران کارخانه کاشی کازرون که سالهاست فعالیت شغلی مشخصی ندارند، در انتظار بازگشایی کارخانه ازسوی مسئولان هستند.

کارگران بیکار شده این کارخانه تولید کاشی که بر بازگشایی و راه‌اندازی مجدد محل کار خود تاکید دارند، گفتند: باتوجه به شرایط کارخانه و کارگران اگر دولت و نهاد‌های قضایی از بازگشایی این کارخانه تولید کاشی حمایت کنند آن‌ها می‌توانند به کار قبلی خود بازگردند.

کارگران با بیان اینکه این واحد صنعتی از سال ۸۸ به بهانه غیراقتصادی بودن تعطیل اعلام شد و پیش از تعطیلی توان پرداخت به موقع حقوق کارگران را نداشت، در ادامه افزودند: ما کارگران  قدیمی کارخانه در طول این سال‌ها تلاش بسیاری برای بازگشایی محل کار خود انجام داده‌ایم اما  هنوز مثمرثمر واقع نشده است.

آن‌ها در عین حال گفتند: تاکنون چندین بار به امید بازگشایی کارخانه به نهادهای صنفی و دولتی استان فارس مراجعه کرده‌اند اما درمورد بازگشایی کارخانه هنوز پاسخی نگرفته‌اند.

کارگران کاشی کازرون همچنین درمورد واگذاری کارخانه به بخش خصوصی گفتند: به‌صورت مشخص پس از ورشکستگی مالک اول کارخانه، این واحد به شخص دیگری واگذار شد و آن شخص هم نتوانست کارخانه را فعال کند و در نهایت چندین بار این کارخانه به قیمت‌های پایین پیشنهاد شد اما خریدار پیدا نشد.

این کارگران که خواهان بازگشایی دوباره کارخانه هستند، ادامه دادند: صرف‌نظر از تلنبار شدن حجم معوقات مزدی آن‌ها نهادهای دولتی و خصوصی نیز از کارفرمای کاشی کازرون طلبکار هستند و این احتمال وجود دارد که کارفرما بخواهد با این حجم از معوقات مالی اقدام به تغییر کاربری دهد.

کارگران کاشی کازرون با تاکید بر اینکه کارگران این مجموعه بزرگ امکان اشتغال تعداد زیادی کارگر را دارد، در خاتمه تصریح کردند: باتوجه به اینکه شرکت کاشی کازرون تنها منبع درآمدی و اشتغال دست‌کم ۲۵۰کارگر به‌صورت مستقیم است از مسئولان تقاضا داریم که درخصوص رفع مشکلات این واحد تولیدی و بازگشت به کار کارگران آن که اکنون در وضعیت بد معیشتی قرار دارند، اقدام عاجل کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز