خبرگزاری کار ایران

صدور دستور پیگیری طرح طبقه‌بندی مشاغل کارگران شهرداری زنجان

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۹۳۶۸

کارگران شهرداری زنجان دستور پیگیری عدم اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل خود را از معاون توسعه مدیریت و مدیرکل دفتر بازرسی وزارت کار دریافت کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حدود ده سال است که هزار و ۵۰۰ کارگر خدماتی و فضای سبز شهرداری زنجان خواستار اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل هستند و در این خصوص نیز پیگیری و نامه‌نگاری‌های زیادی را انجام داده‌اند که با مخالفت مدیریت شهرداری امکان بهره‌مندی از این قانون را ندارند.

در این زمینه یکی از کارگران شهرداری زنجان با بیان اینکه در سفر اخیر رئیس جمهور به زنجان که محمدرضا حسینی (معاون توسعه مدیریت و منابع) و مهری طالبی دارستانی (مدیرکل دفتر بازرسی وزارت کار) نیز حضور داشتند، کارگران شهرداری زنجان مشکلات خود را در زمینه اجرا نشدن طرح طبقه‌بندی مشاغل به این دو مسئول وزارت کار ارائه کردند، گفت: خوشبختانه آنها پس از شنیدن مشکلاتمان به صورت جداگانه، دستور پیگیری و علت تعلل شهرداری برای اجرای این طرح را به مدیرکل کار استان صادر کردند و قرار شد نتیجه این پیگیری‌ها بعد از گذشت چند هفته به آنها منعکس شود.

به گفته این کارگر؛ حدود هزار و ۵۰۰ نفر از کارگران فضای سبز و خدماتی شهرداری زنجان منتظر اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل هستند و درآمد آنها کفاف مخارج زندگی‌شان را نمی‌دهد.

او گفت: پیگیری‌ها و نامه‌نگاری‌ زیادی برای اجرای قانونی این طرح (طبقه‌بندی مشاغل) انجام داده‌ایم که متاسفانه مدیریت شهرداری اهمیتی برای اجرای آن قائل نیست.

او با بیان اینکه پیش‌تر محمدرضا یوسفی (مدیرکل کار استان زنجان) با درخواست کارگران شهرداری زنجان موافقت کرده بود و نامه‌ای نیز به شهردار زنجان برای اجرای این طرح ارسال کرده‌ است، گفت: طبق قانون کار برای افزایش دستمزد کارگران شهرداری طرح طبقه‌بندی مشاغل باید اجرا شود که با بی‌توجهی مسئولان شهری زنجان هنوز مسکوت مانده است.

این کارگر همچنین از عدم اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل براساس الزامات قانونی انتقاد کرده و گفت: خواستار اجرای دقیق و عادلانه طرح طبقه‌بندی مشاغل خود هستیم؛ طرحی که هم اکنون سالهاست در انتظار اجرای آن هستیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز