خبرگزاری کار ایران

علی دهقان کیا:

عدم تهاتر بدهی‌ها متوقف شد/ دولت باید به تامین اجتماعی سهام بدهد/ بازنشستگان منتظرند

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۳۹۷۳

رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تهران از توقف ممنوعیت تهاتر بدهی در مجلس خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در هفته‌های قبل، کمیسیون تطبیق قوانین مجلس شورای اسلامی با استناد به جزء ۴ بند ۶ سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی، مصوب کرده بود که تهاتر بدهی‌ها توسط دولت ممنوع است؛ این مصوبه داخلی با انتقاد کانون بازنشستگان تامین اجتماعی قرار گرفت و علی دهقان کیا (رئیس کانون بازنشستگان کارگری تهران) در این رابطه می‌گوید: این مصوبه متوقف شده و تهاتر بدهی‌ها برقرار است.

او در ارتباط با پیگیری‌های صورت گرفته، می‌گوید: کمیسیون تطبیق قوانین مجلس به یک قانون سال ۹۳ ارجاع داده بود درحالیکه بعد از آن برنامه پنجم و ششم توسعه را داریم؛ در برنامه ششم دولت موظف شده کل بدهی‌های خود به سازمان تامین اجتماعی را تا پایان برنامه بپردازد. در بند (و) تبصره ۲ قانون بودجه ۱۴۰۰ نیز مجلس مصوب کرده که دولت باید ۸۹ هزار میلیارد تومان از بدهی خود به سازمان را تا پایان سال از طریق تهاتر پرداخت کند همانطور که سال قبل ۳۲ هزار میلیارد تومان از طریق تهاتر پرداخت کرد بنابراین نمی‌توان قوانین را به ماسبق ارجاع داد و تهاتر بدهی را متوقف کرد.

وی ادامه داد: به همین دلیل نامه‌ای به معاون اجرایی رئیس مجلس دادیم که این نامه به کمیسیون مربوطه به عنوان یک سند کارشناسی ارجاع شد؛ ضمن اینکه مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی نیز در نامه‌ای مکتوب به کمیسیون تطبیق قوانین اعتراض کرد و خوشبختانه این مصوبه متوقف شده است.

دهقان کیا افزود: البته موضوع پرداخت بدهی دولت به سازمان همچنان سر جای خودش است؛ دولت باید امسال ۸۹ هزار میلیارد تومان به سازمان بپردازد و اکنون هشت ماه از سال گذشته و هنوز اقدامی صورت نگرفته؛ ما با جدیت پیگیر پرداخت بدهی دولت هستیم؛ بازنشستگان امیدوارند هرچه زودتر دولت بدهی خود را به سازمان بپردازد تا سازمان بتواند سطح خدمات رفاهی خود به بازنشستگان را افزایش دهد و در تداوم متناسب‌سازی به مشکل برخورد نکند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز