خبرگزاری کار ایران

در شورایعالی کار چه گذشت؛

غیرنقدی شدن بُن خواربار رد شد/ کمیته دستمزد آغاز به کار می‌کند

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۳۳۳۹

پیشنهاد غیرنقدی شدن بن خواربار در جلسه امروز رد شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، امروز راس ساعت ۱۸ جلسه شورایعالی کار با حضور نمایندگان دولت، کارگران و کارفرمایان در محل وزارت کار برگزار شد. علی خدایی (عضو کارگری این شورا) در ارتباط با مصوبات این جلسه گفت: بعد از بررسی ها، خوشبختانه طرح غیرنقدی شدن بن خواربار کارگری در جلسه امشب رد شد؛ شورا با اجماع تصمیم گرفت که بن خواربار همچنان نقدی باقی بماند؛ بنابراین نگرانی کارگران در این زمینه برطرف شد.

وی افزود: در ارتباط با طرح تمدید معافیت کارگران بقاع متبرکه از شمول قانون کار، مصوب شد این تمدید با اصلاح بخشنامه صورت پذیرد به گونه‌ای که معافیت فقط برای کارهای غیراقتصادی برقرار باشد و کارهای اقتصادی از چتر معافیت خارج شوند که این نیز به نوبه‌ی خود گام مثبتی است.

اما یکی از دستور کارهای جلسه، رسیدگی به معیشت کارگران و بررسی راهکارهای افزایش قدرت خرید دستمزد بود؛ خدایی در رابطه با این دستور کار و نتایج حاصله می‌گوید: قرار شد کمیته دستمزد به زودی شروع به کار کند و به طور تخصصی به بحث بهبود معیشت ورود نماید؛ در عین حال، اصلاح آیین نامه ماده ۱۴۹ قانون کار (بحث مسکن کارگری) و گسترش تعاونی‌های کارگری با هدف افزایش نرخ توزیع کالاها، از مصوبات نشست امشب بود؛ قرار شد در ارتباط با کالاهایی که باید به دست کارگران برسد، بحث و تصمیم گیری شود.

به گفته خدایی، یکی دیگر از مصوبات شورا، برگزاری مرتب و ماهانه شورایعالی کار در هفته سوم هر ماه بود که این روال مرتب می‌تواند مسیر چانه زنی را هموار نماید.

خدایی تاکید کرد: توقع گروه کارگری و خواسته قانونی آن ها، افزایش دستمزد است که بدون تردید در شرایط فعلی اقتصاد، یک ضرورت غیرقابل انکار است؛ امیدواریم با شروع به کار کمیته دستمزد در هفته‌های آینده بتوانیم در این زمینه به نتایج قابل قبولی برسیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز