خبرگزاری کار ایران

وزیر نیرو مطالبات«سیمبانان» را فراموش نکند/ اجرای طرح تبدیل وضعیت شغلی و تامین امنیت جانی

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۹۱۹۰

کارگران سیمبان می‌گویند که همچنان شرایط نامناسبی دارند و تمامی حقوق آن‌ها نادیده گرفته می‌شود.

جمعی از سیمبانان شرکت توزیع برق کشور در تماس با خبرنگار ایلنا، از ادامه مشکلات خود خبر دادند. آن‌ها می‌گویند همچنان شرایط نامناسبی دارند و امید دارند وزیر نیرو به وضعیت شغلی آن‌ها رسیدگی کند.

این کارگران با بیان اینکه شرکت‌های پیمانکار از گذشته تاکنون مشکلات زیادی برای کارگران سیمبان به وجود آورده‌اند، در ادامه گفتند: سالهاست که تحت مسئولیت پیمانکاران مختلف به سختی کار می‌کنیم و در تمامی این سال‌ها مسئولانی که به ترتیب در راس هرم وزارت نیرو قرار گرفته‌اند، هیچگاه به وضعیت شغلی و معیشتی حدود ۲۰ هزار سیمبان شاغل در نقاط محروم کشور رسیدگی نکرده‌اند.

به گفته آن‌ها، چگونه است که شغلی با این میزان حساسیت و نیاز به تخصص، دچار بی‌میلی مسئولین شده است. بعد از سال‌ها خدمت صادقانه، امروز درخواستمان از مسئولان فقط سامان گرفتن است.

کارگران سیمبان خواستار آن هستند تا شخص وزیر نیرو در مقام کارفرمای اصلی چاره‌ای برای وضعیت شغلی آن‌ها بیندیشد وآن‌ها را فراموش نکند.

آن‌ها می‌گویند: سالهاست با حقوق نابرابر در ارتفاع بالای تیرک‌های برق در سخت‌ترین شرایط و استرس‌زا به کار مشغول بوده‌ایم و در این راه شمار زیادی از همکاران خود را بر اثر حوادث شغلی از دست داده‌ایم با این حال علارغم پیگیری‌های زیاد در بهبود وضعیت شغلی و جانی‌مان نتیجه‌ای نگرفته‌ایم.

کارگران سیمبان گفتند: چون به مشکلات‌مان از جانب مدیران شرکت توزیع برق و در راس آن وزارت نیرو اهمیتی داده نمی‌شود، تصمیم داریم پیگیری مطالباتمان را به نمایندگان مجلس بسپریم.

طبق اظهارات آن‌ها؛ سامان دادن به فعالیت‌های کارگران سیمبان که تعدادشان هم کم نیست، یکی از اقدامات مهمی است که نهادهای مرتبط به ویژه وزارت نیرو باید آن را در اولویت کاری خود قرار دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز