خبرگزاری کار ایران

یک فعال صنفی بازنشستگان فرهنگی:

رتبه‌بندی بایستی به بازنشستگان تسری یابد

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۸۰۴۶

عسگر فریاد تاکید کرد: رتبه‌بندی باید شامل حال بازنشستگان نیز بشود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عسگر فریاد (بازنشسته کشوری) گفت: اگر لایحه رتبه بندی معلمان به بازنشستگان فرهنگی تسری پیدا نکند مخالف صریح بند ۹ اصل سوم قانون اساسی است و مسلماً شورای محترم نگهبان آن را نمی‌تواند تایید کند.

وی افزود: بر نمایندگان مجلس تکلیف است که مقامات جدید  را با جلسات توجیهی قانع کنند که از ردیف اعتباری بند (و) تبصره ۲ و قسمت آخر تبصره ۵ (و غیره) و اختیارات دولت و رئیس سازمان برنامه می‌توان اعتبار بودجه را به قدر مقدور در بودجه سال جاری تامین اعتبار کنند و موقع تکمیل فرم رای گیری موافقت دولت با موضوع رتبه‌بندی از دولت را اخذ کنند تا مخالف اصل ۷۵ قانون اساسی تلقی نشود. امر رتبه بندی تکلیف دولت و مجلس در بند ۲ ماده ۶۳ قانون برنامه ششم توسعه است و الحمداله در بین نمایندگان مجلس موافقان قاطعی دارد که هم کلیات آن را تصویب نمودند و هم اولویت آن را با ۱۶۸ رای موافق در مقابل ۶۸ رای مخالف و ۲ را ممتنع تصویب کردند و همچنین چندین مواد آن را اصلاح و تصویب نمودند و فعلا هم جهت اعمال اصلاحات انجام یافته در صحن مجلس دوباره به کمیسیون آموزش و... مجلس محول و ارجاع شده است.

به گفته وی، مخالفان طرح رتبه معلمان آشنایی به قوانین بالا دستی و اصول مختلف قانون اساسی و سند تحول بنیادین آموزش و پرورش  ( مصوب ۹۰/۷/۵ شورای عالی انقلاب فرهنگی ) ندارند و بهانه‌های آن‌ها بی اساس و مخالف حقوق معلمان شاغل و بازنشسته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز