خبرگزاری کار ایران

مدیرکل سازمان بین‌المللی کار تاکید کرد؛

۴ میلیارد نفر از حمایت‌های اجتماعی محروم هستند/ زمان همبستگی و حمایت‌های اجتماعی فراررسیده است

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۴۳۵۸

«گای رایدر» مدیرکل سازمان بین‌المللی کار با صدور بیانیه‌ای در نشست سالانه صندوق بین المللی پول و گروه بانک جهانی نسبت به ضرورت بهبود بحران ناشی از پاندمی کرونا و افزایش حمایت اجتماعی برای اشتغال پایدار هشدار داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از سازمان بین‌المللی کار، گای رایدر برای اطمینان از بهبود مولفه‌های انسان‌محور و افزایش قدرت مردم در برابر چالش‌های متغیر بازار کار از دولت‌ها می‌خواهد تا از طرح شتاب‌دهنده این سازمان که برای بهبود روابط کار و حمایت‌های اجتماعی درنظر گرفته شده، حمایت کنند.

رایدر معتقد است، توجه به این طرح می‌تواند میزان حمایت‌های اجتماعی را افزایش دهد و زمینه‌های اشتغال پایدار و عادلانه را فراهم کند.

مدیرکل سازمان بین‌المللی کار با صدور بیانیه‌ای برای نشست سالانه صندوق بین‌المللی و گروه بانک جهانی یادآور شد که چگونه پاندمی کووید ۱۹ بر آسیب‌پذیرترین گروه‌های اجتماعی به ویژه زنان، کارگران در بخش اقتصاد غیررسمی و کودکان آثار ویرانگاری برجای گذاشته است.

وی معتقد است؛ تمامی این گروه‌ها با توجه به شرایط زیستی، اجتماعی و اقتصادی خود با چالش‌های متفاوتی روبرو بوده‌اند؛ اقتصاد کشورهای پیشرفته با در حال توسعه تفاوت فاحشی دارد و این موضوع بر معیشت و سطح زندگی شهروندان تاثیر می‌گذارد. همچنین مولفه‌هایی مثل روند واکسیانسیون، پتانسیل مالی و توانایی دولت‌ها در پاسخگویی به نیازهای شهروندان، شکاف دیجیتالی فزاینده در کیفیت بحران‌ها تاثیر گذاشته است.

به گفته رایدر، حدود ۸.۸ درصد از میزان ساعات کار سراسر جهان در سال ۲۰۲۰ از بین رفته که معادل ساعت کاری ۲۵۵ میلیون کارگر تمام وقت در یک سال است. دولت‌ها اقداماتی برای حفظ سلامت، اشتغال و درآمد مردم انجام داده‌اند اما این میزان برای کاهش آثار مخرب کووید۱۹ مناسب نیست. حدود ۵۳.۱ درصد از جمعیت جهان از برنامه‌های حمایتی محروم بوده‌اند و تنها حدود ۴ میلیارد و ۱۴ میلیون نفر از این حمایت‌ها برخوردار بوده‌اند. زمانِ ابراز همبستگی، افزایش سرمایه‌گذاری برای حمایت اجتماعی جهانی، کار پایدار و برابر جنسیتی فرا رسیده است.

مدیرکل سازمان بین‌المللی کار کشورها را تشویق می‌کند که با سرمایه‌گذاری در سیستم‌های جهانی جامع که مطابق با اصول حقوق بشر و استانداردهای بین المللی اجتماعی است، گامی بلند در زمینه ارتقای حمایت‌های اجتماعی بردارند.

دهمین کنفرانس بین المللی کار در ژوئن ۲۰۲۱ برگزار شد و نمایندگان کشورهای عضو، سازمان‌های کارفرمایی و کارگری در آن شرکت کردند. در این کنفرانس درباره حمایت اجتماعی و اشتغال پایدار تصمیم گرفت شد و شرکت‌کنندگان تصمیم گرفتند تا ۴۰۰ فرصت شغلی تا پایان سال ۲۰۳۰ ایجاد کنند.

سازمان بین‌المللی کار در نظر دارد تا در نیمه نخست سال ۲۰۲۲، مجمع عمومی خود را با هدف بررسی پیشرفت و افزایش تعهدات برای حمایت‌های برنامه‌های انسان‌محور از طریق ابتکارات مشترک و تقویت ترتیبات یین‌نهادی سازمان‌های بین‌المللی و منطقه‌ای انجام دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز