خبرگزاری کار ایران

مشکلات کارگران روزمزد و حجمیِ نفت/ وضع ما از ارکان‌ثالثی‌ها هم بدتر است!

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۴۱۸۴

کارگران روزمزد و حجمی شرکت‌های زیرمجموعه مناطق نفت خیز جنوب، از شرایط شغلی خود انتقاد دارند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کارگران روزمزد و حجمیِ نفت می‌گویند وضع ما از پیمانکاری‌ها و ارکان ثالثی‌ها به مراتب بدتر است؛ ما در پایین‌ترین رده‌ی شغلی نفت و گاز هستیم و ظاهراً هیچکس ما را به یاد ندارد!

این کارگران خودشان را کارگران حجمی و روزمزد زیرمجموعه مناطق نفت خیز جنوب معرفی می‌کنند؛ گروهی از شاغلان حتی به اندازه‌ی پیمانکاری‌ها هم حقوق و امنیت ندارند.

یکی از این کارگران می‌گوید: ما با شرح وظایف یکسان و سابقه کار مستمر بدلیل عدم تبدیل وضعیت، از امتیازات برابر با همکاران مدت موقت و ارکان ثالث محرومیم و با وجود سالها خدمت در مشاغل اصلی شرکت، متاسفانه حق اضافه کاری، پاداش بهره‌وری، لحاظ آیتم فوق العاده ترمیمی، بیمه تکمیلی، اجرای طرح طبقه بندی و حتی صدور کارت شناسایی به ما تعلق نمی‌گیرد!

این نیروها می‌گویند: در طول سال چندین پیمانکار بصورت نامنظم دستمزد نیروها را پرداخت می‌کند. ما دست از مطالبه‌گری حق قانونی خودمان برنخواهیم داشت. امیدواریم نیروهای با سابقه روزمزد تعیین تکلیف شوند تا بتوانند با انگیزه به کار و فعالیت بپردازند.

به گفته‌ی آن‌ها، کار روزمزدی و حجمی معنایی جز بیگاری ندارد؛ کارگرانی هستند که سال‌ها به همین روال کار کرده‌اند و حتی بیمه مرتب برای بازنشستگی ندارند.         

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز