خبرگزاری کار ایران

نتایج اعتراض کارگران بندر امام/ مطالبات کارگران پیمانکاری به اداره کار ارجاع شد

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۱۹۳۲

کمیسیون کارگری بندر امام، مطالبات کارگران معترض را به اداره کار ارجاع داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، هفته گذشته، کارگران پیمانکاری بندر امام و ماهشهر که بیشتر در هلدینگ خلیج فارس مشغول به کار بودند، در اعتراض به شرایط شغلی خود، دو روز دست به تجمع اعتراضی زدند.

در نهایت، کمیسیون کارگری در سالن جلسات فرمانداری با حضور معاون سیاسی فرماندار، معاون اطلاعات شهرستان، قائم مقام حراست وزارت نفت، رئیس حراست ارشد سازمان منطقه ویژه، سرپرست و کارشناسان اداره کار منطقه ویژه، اداره کار شهرستان ماهشهر قائم مقام مدیرعامل بندرامام  مدیر منابع انسانی بندرامام، مدیر روابط عمومی بندر امام و سه نفر از نمایندگان کارگران هلدینگ خلیج فارس برگزار شد.

در این جلسه، مطالبات و خواسته های قانونی کارگران به شرح زیر مطرح شد:

۱- اجرای صحیح طرح طبقه بندی مشاغل

۲- فوق العاده انگیزشی رفاهی

۳- فوق العاده عمومی

۴- استفاده از خدمات رفاهی ، فرهنگی ، آموزشی ، ورزشی

۵- اصلاح نوع قرارداد از حجمی به غیرحجمی مستمر

۶- وام ودیعه مسکن

۷- کارانه تولید

۸- وام دو برابر بیس حقوقی

در نهایت به گفته کارگران، اداره کار سازمان منطقه ویژه ملزم شد خارج از نوبت، موضوعات را  با حضور نمایندگان کارگر و با ارائه ادله قانونی از طرف نمایندگان بررسی و ظرف مدت یک ماه از زمانی که لایحه نمایندگان به اداره کار تحویل داده شد نظر کارشناسی خود را به کمیسیون کارگری شهرستان اعلام کند؛ مجددا جلسه کمیسیون تشکیل و رای نهایی صادر خواهد شد. کارگران ابراز امیدواری می کنند این بار بتوانند به مهم‌ترین خواسته‌های خود که همگی منطبق با قانون هستند، دست پیدا کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز