خبرگزاری کار ایران

سرگردانی کارگر بیکار شده «مجتمع کشت و صنعت کارون» برای بازگشت به کار

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۱۸۲۶

چندی پیش یکی از کارگران رسمی مجتمع کشت و صنعت کارون بابت بازگشت به کار خود اقدام به طرح دعوی کرد که در نتیجه اگرچه موفق به دریافت رای مثبت اداره کار شد اما درنهایت با خودداری کارفرما از اجرای رای، پرونده به مرجع قضایی سپرده می‌شود. با این حال از تاریخ ۱۹ فروردین سال ۹۳ تا امروز هیچ رایی اجرا نشده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، پس از گذشت حدود ۵ سال از تعدیل یکی از کارگران رسمی و باسابقه مجتمع کشت و صنعت کارون، هنوز این کارگر برای بازگشت به کار و دریافت مطالبات معوقه خود معطل مانده است.

«عبدالستار قانع» یکی از کارگران رسمی واحد حسابداری مجتمع کشت و صنعت کارون در استان خوزستان است که پس از ۳۰ سال کار از سوی کارفرما در تاریخ یکم آبان ماه سال ۹۵ به بهانه تغییر شغل بیکار می‌شود. این کارگر در پیگیری مطالبات خود به اداره کار شکایت می‌کند و اما علارغم گرفتن رای بازگشت به کار کارفرما تمکین نمی‌کند و در نهایت پرونده برای رسیدگی به مراجع قضایی در خوزستان ارسال می‌شود.

عبدالستار قانع در توضیح ماجرای اخراجش گفت: من کارگر رسمی واحد حسابداری مجتمع کشت و صنعت کارون بودم که قبل از سال ۹۳کارفرما به دلایل نامشخصی محیط کار مرا تغییر داد و من به عنوان کارگر ساده چندین ماه در واحد پمب بنزین، انبار، واحد بازرگانی و چند واحد دیگر کار کردم که در نهایت با بی‌توجهی کارفرما به شرایط شغلی‌ام ناچار شدم به اداره کار شهرستان شوشتر شکایت کنم.

این کارگر با بیان اینکه شکایتش با واکنش تندوغیر منطقی کارفرما مواجه شد، اظهار داشت: با پیگیری شکایت من در اداره کار، هیات تشخیص این اداره کارفرما را مکلف به بازگشت به کار با عنوان شغلی درج شده در حکم کارگزینی کرد اما از آن روز کارفرما به بهانه‌های مختلف ضمن تمکین نکردن از رای هیات تشخیص با حضور من در مجموعه تولیدی مخالفت می‌کرد و با روش‌های مختلف سعی داشت مرا وادار به ترک کار کند.

او با اشاره به اینکه هدف کارفرما از وارد کردن فشارهای روحی و روانی به من، استعفای اجباری‌ام بود، گفت: آن زمان وضعیت شغلی من در حالی هر روز بغرنج‌تر می‌شد که در نهایت کارفرما در تاریخ یکم آبان ۹۵ اقدام به اخراج من کرد.

این کارگر اخراجی در ادامه اظهار داشت: بهانه کارفرمای شرکت کشت و صنعت کارون برای اخراجم غیبت‌های مکرر در محیط کارم بود این در حالی است که من حتی یک روز غیبت ثبت شده در سوابق کاری‌ام نداشتم و آن‌ها با حدف نام و ساعات کاری من در دستگاه کارت‌زنی با هماهنگی شورای کارگری و کمیته انظباطی با تشکیل پرونده جعلی غیبت اقدام به اخراجم کردند.

او افزود: مرجع رسیدگی کننده به شکایت من در اداره کار شوشتر (هیات حل اختلاف) با این استدلال که «ماهیت کارش دائمی است و باید به کار سابق باز گردد» برایش رای بازگشت به کار صادر کرده است.

او با بیان اینکه با وجود اینکه احکام بازگشت به کارم صادر شده اما مدیریت کشت و صنعت کارون از به‌کارگیری مجدد من خودداری کرد، افزود: علاوه بر آن طبق احکام صادره مجتمع کشت و صنعت کارون مکلف شده بود همه معوقات حقوقی و بیمه‌ای من را به همراه مزد ایام بیکاری و بلاتکلیفی پرداخت کند اما اعتنایی به این موضوع نکرد.

او با بیان اینکه در حال حاضر پرونده شکایت من در نهاد قضایی و کیفری اهواز معطل مانده است، افزود: حدود ۶۰ ماه است که شرکت کشت و صنعت کارون هیچ حقوق و مزایایی به من پرداخت نکرده و در پرداخت حق بیمه من نیز کوتاهی می‌کند.

او گفت: جدا از مشکلات معیشتی، دفترچه بیمه تامین اجتماعی من به دلیل پرداخت نشدن حق بیمه سالهاست فاقد اعتبارشده است. این در حالیست که هم خودم بیمارم و هم همسرم مبتلا به یک بیماری خاص است وهر چند وقت یک بار متحمل هزینه‌های سنگین دوره درمان است.

ناصر علوی (مدیر حراست مجتمع کشت و صنعت کارون) نیز با تایید اتفاقات رخ داده برای یکی از کارکنان سابق واحد حسابداری مجتمع کشت وصنعت کارون به ایلنا گفت: آقای «عبدالستار قانع» از کارکنان با سابقه و خوب واحد حسابداری مجتمع بوده‌اند که به دلایلی که من از آن بی‌اطلاع هستم دچار مشکلات شده و از محل کار خود کنار گذاشته شده است.

او با بیان اینکه موضوعات بوجود آمده برای آقای قانع در زمان مدیریت ایشان اتفاق نیفتاده است با این حال حاضر به همکاری برای رفع مشکلات وی است، افزود: آقای قانع می‌توانند برای پیگیری موضوع مورد شکایتشان به واحد حراست مجتمع مراجعه کنند و ما آماده همکاری هستیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز