خبرگزاری کار ایران

لایحه رتبه‌بندی معلمان هفته آینده بررسی می‌شود/ با ۱۵ هزار میلیارد تومان معلمان راضی می‌شوند؟

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۱۴۳۷

سرپرست وزارت آموزش و پرورش، گفت: هفته آینده لایحه رتبه بندی معلمان در مجلس مطرح می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علیرضا کاظمی، سرپرست وزارت آموزش و پرورش امروز در سیستان و بلوچستان در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی در مورد زمان تصویب و اجرای لایحه رتبه‌بندی معلمان، گفت: ان‌شاالله امیدواریم در هفته آینده بنا بر قولی که ریاست مجلس و اعضای کمیسیون آموزش داده‌اند، لایحه رتبه‌بندی معلمان در مجلس مطرح شود. 

بر مبنای این لایحه باید در سطوح آموزشیار معلم (از بدو ورود به خدمت)، مربی معلم (۷ سال خدمت)، استادیار معلم (۱۲ سال خدمت)، دانشیار معلم (۱۷ سال خدمت) و استاد معلم (۲۲ سال خدمت) رتبه‌بندی اختصاص یابد. ارزیابی مجلس و سازمان برنامه و بودجه نشان می‌دهد که حداقل باید ۳۰ هزار میلیارد تومان به این منظور اختصاص یابد اما مجلس می‌گوید اجرای سریعتر آن مهم‌تر از انتظار برای تامین بودجه‌ی آن است. 

مجلس در نظر دارد که رتبه‌بندی را با ۵۰ تا ۶۰ درصد بودجه لازم تصویب کند که این به معنای ناقص اجرا شدن آن است. پیشتر در دولت دوازدهم هم نمایندگان مجلس از نیاز به ۱۵ هزار میلیارد تومان برای تصویب رتبه‌بندی حقوق معلمان خبر داده بودند اما تا امروز مبلغ واقعی مورد نیاز برای اجرای قانون پیش‌بینی نشده بود. 

معلمان و فعالان صنفی آن‌ها می‌گویند که رتبه‌بندی طبق قانون باید ۸۰ درصد حقوق اعضای هیات علمی را دربرگیرد اما از بودجه‌ی مدنظر دولت و مجلس بعید به نظر می‌رسد که قانون به صورت کامل اجرا شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز