خبرگزاری کار ایران

شروع به کار شورای اسلامیِ دهم آذرآب/ صلاحیتِ چهار نماینده‌ی پیشین این شورا در بررسیِ مجدد هم تایید نشد

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۵۹۹۶

انتخابات دوره‌ی دهم شورای اسلامی کار بدون حضور برخی از این کاندیداها که پیشتر نماینده‌ی کارگران در دوره‌ی نهم این شورا بودند، برگزار شد و نفرات اصلی و علی البدل انتخاب شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، رد صلاحیت چهار نماینده‌ی کارگری شورای اسلامی کار آذرآب که مورد اعتراض بسیاری از کارگران این کارخانه قرار گرفته بود، مورد تجدید نظر قرار گرفت اما نتیجه‌ای حاصل نشد. 

به گفته‌ی منابع آگاه خبری ایلنا، با وجود پیگیری‍های بسیار کارگران، صلاحیت چهار نماینده‌ی قبلی شورای اسلامی کار این کارخانه در بررسی مجدد، مورد تائید قرار نگرفت و آن‌ها از کاندیداتوری در انتخابات کنار گذاشته شدند. 

این منابع می‌گویند: اینکه کدام مرجع، صلاحیت این نمایندگانِ مدافعِ کارگران را رد کرده، مشخص نیست. 

بر این اساس، انتخابات دوره‌ی دهم شورای اسلامی کار بدون حضور برخی از این کاندیداها که پیشتر نماینده‌ی کارگران در دوره‌ی نهم این شورا بودند، برگزار شد و نفرات اصلی و علی البدل انتخاب شدند. شورای نهم در روز چهارشنبه (۳۱ /۱۴۰۰/۶)به کار خود پایان داد و دوره‌ی دهم شورای اسلامی کار این کارخانه از همان زمان شروع به کار کرد. 

پیشتر نیز رد صلاحیت گسترده‌ی کاندیداهای شورای اسلامی کار هپکو، موجب اعتراض کارگران این کارخانه شده بود که در این مورد نیز علی‌رغم بررسی مجدد روند بررسی صلاحیت‌ها تنها صلاحیت یک نفر تایید شد و ۱۱ نفر دیگر از کاندیداتوری کنار گذاشته شدند. 

گفتنی است؛ بهزاد سام دلیری (رئیس اداره کار استان مرکزی) در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا در مورد این رد صلاحیت‌ها، گفت: طبق قانون، کمیته‌ی هیئت سه نفره بعد از بررسی صلاحیتها، اظهار نظر کرده است و من ترجیح می‌دهم در این خصوص تلفنی صحبت نکنم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز