خبرگزاری کار ایران

قائم مقام مدیرعامل هپکو:

معدن‌داران تهیه ماشین‌آلات را به هپکو بسپارند/ کارشکنی‌های بسیار دردآورِ مافیای واردات

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۲۳۲۷

عیرضا میقانی گفت: ما توقع داریم صفر تا صد ماشین‌آلات معدنی را به هپکو بسپارند؛ معدن‌داران اطمینان داشته باشند که متضرر نمی‌شوند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علیرضا میقانی (قائم مقام مدیرعامل هپکو) در ارتباط با وضعیت فعلی این مجموعه و کارهای صورت گرفته، گفت: تهاتر ۱۰۴۶ میلیاردی بدهی‌های هپکو از اقدامات ارزشمندی بوده که شاید تنها از عهده سازمان تامین اجتماعی برمی‌آمد و این کار در سایه تلاش شبانه روزی مدیدیت ارشد شرکت و پشتیبانی تامین اجتماعی به وقوع پیوست. این اتفاق بزرگ توانست یکی از قفل‌های بزرگ شرکت با سیستم بانکی را بازنماید. ما انتظار داریم این تهاتر صورت گرفته در قالب افزایش سرمایه بتواند سبب ورود نقدینگی و اصلاح ساختار مالی شرکت شود.

وی افزود: طی یک سال اخیر با مدیریت جدید تلاش بسیاری برای حل مشکلات بانکی شرکت شد؛ آنچه که ما بارها بعد از واگذاری‌ها در هپکو به آن نقد کردیم این است که برنامه مدیران در تامین اعتبارات و منابع هپکو چه بوده است و چه اقداماتی برای رفع مشکلات ارزی هپکو در بانک‌ها صورت گرفته است؛ چراکه رفع مشکلات اعتباری و ارزی هپکو در بانک‌ها اولویت اصلی در حل مشکلات شرکت است تا شرکت بتواند قراردادهای منعقده را تامین اعتبار کند و تضامین آن‌ها را ارائه دهد. قراردادهای به نسبت خوبی منعقد شده است اما نمی‌توانیم بگوییم امروز همه چیز کاملاً بر وفق مراد است و هپکو مدینه فاضله شده است. هنوز مشکلاتی هست که باید برطرف شود. با توجه به ارتباطی که با شرکت‌های تامین کننده قطعات صورت گرفته است، توانستیم مذاکراتی جدی انجام دهیم برای آنکه ماشین آلات مورد نیاز راهسازی و معدن را در سبد تولیدات هپکو قرار دهیم که این مذاکرات به سرانجام رسیده و به زودی شاهد نتایج آن خواهیم بود.

میقانی در ارتباط با این مشکلات توضیح داد: کارشکنی‌های بسیاری رخ داده که بسیار دردآور بوده و این به دلیل سودهای بسیار سنگینی است که در بخش واردات ماشین آلات سنگین معدنی وجود داشته و دارد؛ اما تلاش ما بر این است که هپکو بتواند ماشین مورد نیاز بخش معدن را تهیه و با قیمت و خدمات مناسب در اختیار ایشان قرار دهد. نهایت تلاش مافیای واردات این است که هپکو بخش معدن را رها کند و به بخش راهسازی بپردازد؛ چراکه به دلیل کاهش بودجه‌های عمرانی ماشین آلات زیادی در حوزه راهسازی وارد نمی‌شود درحالیکه این بخش معدن است که به شدت واردات دارد و هپکو قابلیت ساخت ماشین آلات آن‌ها را در سطح بالا و قابل رقابت با دنیا دارد و البته این بدان معنی نیست که ما زمان و کمیت مورد نیاز بخش معدن را در نظر نگیریم بلکه می‌توانیم با استفاده از پتانسیل شرکت هپکو واردات را نیز توسط شرکت هپکو و با خدمات بعد از فروش مناسب برنامه‌ریزی نماییم و خلاء موجود در نبود ماشین را تا تولید انبوه شرکت هپکو به این شرکت بسپاریم.

او در پایان افزود: در سال ۹۷ حدود ۶ هزار میلیارد تومان فقط برای واردات سه محصول دامپتراک، بیل و لودر هزینه شده که قسمت عمده آن‌ها دست دوم وارد کشور شده است و این فاجعه روی فاجعه است که واردات صورت گیرد آن هم دست دوم و این اتفاق علاوه بر آنکه هپکو را تهدید می‌کند؛ راندمان معادن را نیز به شدت پایین می‌آورد و این یکی از دلایل اصلی غیراقتصادی بودن فعالیت بسیاری از معادن کوچک و پیمانکاران معادن بزرگ است. ما توقع داریم صفر تا صد ماشین آلات معدنی را به هپکو بسپارند؛ معدن داران اطمینان داشته باشند که متضرر نمی‌شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز