خبرگزاری کار ایران

جلسه انجمن‌های صنفی کارگری غرب گیلان با دبیر و اعضای هیات اجرایی خانه کارگر گیلان برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۲۰۱۸

جلسه انجمنهای صنفی کارگری شهرستانهای تالش، اسالم، رضوانشهر و آستارا با دبیر و اعضای هیات اجرایی خانه کارگر گیلان در دفتر انجمن صنفی کارگران شهرستان تالش برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، جلسه انجمن‌های صنفی کارگری شهرستانهای تالش، اسالم، رضوانشهر وآستارا روز گذشته (۲۵ شهریور ماه) با دبیر و اعضای هیات اجرایی خانه کارگر گیلان در دفتر انجمن صنفی کارگران شهرستان تالش برگزار شد.

در این جلسه مسائل و موضوعات روز کارگران و افتتاح نمایندگی خانه کارگر غرب گیلان در تالش مورد بحث و گفتگو قرار گرفت.

ازجمله این موارد موضوع بیمه کارگران ساختمانی است بسیاری از کارگران ساختمانی واقعی بنا به دلایل مختلف، بیمه‌شان قطع شده است. این روزها گرانی و مشکلات اقتصادی، زندگی را برای همه مردم سخت کرده است و در این بین، این مشکلات برای کارگران ساختمانی که از حداقل‌ها محروم مانده‌اند و نه تنها از حداقل حقوق محروم هستند؛ بلکه از بیمه تامین اجتماعی و بیمه بیکاری و درمان تامین اجتماعی هم جا مانده‌اند؛ سخت‌تر شده است.

همچنین راجع به افزایش حقوق و معیشت بازنشستگان و شاغلین گفتگو و تبادل نظر شد و هر یک از اعضای هیات‌های حاضر در جلسه نظرات خود را ارائه نمودند.

به ادعای حاضران در جلسه، دستمزد کارگران شغل باید براساس نرخ تورم محاسبه شود. در حال حاضر خلاء مزدی در کشور یک سوم است. مزد همواره مظلوم واقع شده است و استناد به آمار عقب افتادگی مزد نسبت به تورم گواهی روشن بر این مدعا است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز