خبرگزاری کار ایران

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

مدیران شستا باید تابع مدیرعامل تامین اجتماعی باشند/ ممنوعیت خدمات دهی زیرمجموعه‌های وزارتخانه به ستادهای مرکزی را ابلاغ می‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۹۵۰۴

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مراسم معارفه‌ی سرپرست جدید سازمان تامین اجتماعی که امروز (شنبه/۲۰ شهریور) با حکم وی منصوب شد، از ضرورت پاسخگویی مدیران شستا به مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی دفاع کرد و گفت که هر ارتباطی با وی باید صرفا از طریق مدیرعامل سازمان و بر اساس نظام سلسه مراتبی انجام شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، «حجت الله عبدالملکی» وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به علاقه‌ی خود به سازمان تامین اجتماعی، گفت: «پدرم در سال ۱۳۴۹ در سازمان تامین اجتماعی استخدام شد و من به این جهت به سازمان علاقه دارم. در سال‌های پس از انقلاب، سازمان جزء سازمان‌های پویای کشور بوده است و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی هم خوب عمل کرده است.» 

وی با اشاره به ضرورت هوشمندسازی خدمات سازمان تامین اجتماعی، گفت: «خدمات‌رسانی یک ساعت هم نباید متوقف شود.» 

عبدالملکی با بیان اینکه مجموعه صندوق‌های بازنشستگی حق الناس هستند و رضایت مردم در آن‌ها مهم است، گفت: «ما امانت دار بیمه‌شدگان و بازنشستگان این صندوق‌ها هستیم. تا این لحظه رضایت‌مندی در حد مطلوب حاصل نشده است و از این پس باید به سرعت کار خود را پیش ببریم. باید پنجره‌های جدید را باز کنیم که خوشبختانه در دوران مدیریت آقای سالاری این کار را آغاز کرده‌اند.» 

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، افزود: «در این دوره باید کارآمدسازی مدیریت و افزایش بهره‌وری را در دستور کار قرار دهیم. در این راستا، شستا (شرکت سرمایه‌گذاری سازمان تامین اجتماعی) باید زیرمجموعه‌ی سازمان قرار گیرد و باید قوی‌تر اداره شود. ۱۵ تا ۱۶ سال است که شستا به جای اینکه با مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی کار کند با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی کار می‌کند. اگر هیات مدیره شستا کاری دارد باید ابتدا با مدیرعامل سازمان ارتباط برقرار کند و هر ارتباطی با وزیر صرفا باید از طرق مدیرعامل سازمان انجام شود. مدیران شستا باید تابع مدیرعامل تامین اجتماعی باشند. 

وی افزود: «نظام سلسله مراتبی و پاسخگویی به مدیر ارشد باید در سازمان و تمامی مجموعه‌های وزارت کار پیاده شود.» 

 خدمات‌دهی از شرکت‌ها به ستادها ممنوع است

عبدالملکی با بیان اینکه در سازمان تامین اجتماعی ثروت زیادی نهفته است، افزود: «باید با روش‌های نوین بازدهی این ثرورت را بالاتر برد و نباید به آن دست اندازی کنیم. همه باید بدانند که مجموعه‌های اقتصادی وزارتخانه نباید به ستادها خدمات دهند. به زودی دستورالعمل اجرایی ممنوعیت خدمات دهی زیرمجموعه‌ها به سازمان مرکزی را ابلاغ می‌کنیم. از این پس خدمات‌دهی از شرکت‌ها به ستادها ممنوع است.» 

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه ویژگی‌هایی را که باید مدیران سازمان تامین اجتماعی در دوره جدید باید از آن‌ها بهره‌مند باشند را این چنین تشریح کرد: «انقلابی، کارآمدی، دست پاک و فسادستیز بودن لازمه قرار گرفتن در سمت‌های مدیریتی سازمان تامین اجتماعی است. مدیران باید انقلابی و کارآمد باشند و دست پاک و فساد ستیز باشند. دست‌پاکی با فسادستیزی متفاوت است. دست پاکی امری فردی و لازم است.» 

عبدالملکی افزود: «اما فسادستیز شخصی است که هم خودش تخلف نمی‌کند هم با تخلف دیگران برخورد می‌کند. این چنین مدیری اگر خدای نکرده تخلف مالی دید، باید خونش به جوش بیاید. رئیس اداره و مدیرکل ما باید مردمی باشند اگر مدیر ما مردمی بود شب به این فکر می‌کند که چگونه هزینه درمان کارگران و بازنشستگان حتی اگر شده ۱۰ هزار تومان کاهش دهد.» 

باید ضوابط آزاردهنده را حذف کنیم 

وی با اشاره به دیگر سیاست‌هایی که آن‌ها را برای اجرا در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و زیرمجموعه‌های آن لازم می‌داند، گفت: «باید کم‌کم ضوابط آزاردهنده را حذف کنیم. برای فسادزایی و مقررات‌زدایی تیم‌هایی تشکیل شده است. باید مقررات را زدود و حجم ضوابط را به شدت کم شود. در ضمن لازم است که به مسئله تمرکززدایی ورود کنیم. مدیری که در یک شهرستان کار می‌کند کمتر از ما نمی‌داند. باید به مدیر متخصصی که در شهرستان کار می‌کند اجازه مشارکت داد و از او مشاوره گرفت.» 

سوابق میرهاشم موسوی

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پایان انتصاب میرهاشم موسوی را به عنوان سرپرست سازمان تامین اجتماعی را اتفاقی در نوع خود نادر خواند و افزود: «انتصاب آقای موسوی نادر است؛ چراکه ایشان از سال‌ها پیش در حوزه رفاه حضور داشت و جزء دو دانشمند برتر کشور در حوزه رفاه است. آقای موسوی در وزارت رفاه و صندوق ببیمه اجتماعی کشاورزان روستاییان و عشایر، مدیر بوده‌اند و در کمیته امداد هم سابقه حضور دارند و در نتیجه با حوزه رفاه آشنا هستند و از خارج از این بدنه نیامده‌اند.» 

وی افزود: «آقای موسوی دارای تفکر اصیل اسلامی و انقلابی در حوزه نظام تامین اجتماعی هستند و آنچه در دنیا اتفاق افتاده را هم در کارشان لحاظ می‌کنند. برای انتصاب آقای موسوی علی‌رغم اینکه قانون به من اجازه داده که مستقلا سرپرست سازمان تامین اجتماعی را منصوب کنم اما از هیات امنا مشورت گرفتم.»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز