خبرگزاری کار ایران

رای هیئت تشخیص به نفع کارگران مجتمع چادرملو صادر شد/ نوع قرارداد کارگران دائمی اعلام شد

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۹۱۷۵

هیئت تشخیص به استناد تبصره ۲ ماده ۷ قانون کار و با توجه به‌ عدم تعیین مدت در قرارداد، نوع قرارداد کارگران چادرملو را دائمی اعلام کرد و کارفرما موظف شد کلیه‌‎ی مطالبات این کارگران را بپردازد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، رای هیئت تشخیص به نفع کارگران حمل و نقل سبک و سنگین مجتمع چادرملو که با طرح دعوی علیه کارفرمای اصلیِ چادرملو، خواستار حذف شرکت پیمانکاری و عقد قرارداد مستقیم با کارفرمای مادر شده بودند، به نفع کارگران ابلاغ شد. 

پیشتر ۴۶ نفر از از پرسنل واحد ترانسپورت سنگین معدن چادرملو که بعد از پایان پیمانشان با شرکت تعاونی مصرف و به دلیل نیاز مجتمع به صورت مستقیم و بلاواسطه و بدون انعقاد قرارداد کتبی با کارفرمای اصلی بکار گرفته شدند، با معرفی شرکت جدیدی برای بستن قرارداد پیمانکاری مخالفت کردند و خواستار انعقاد قرارداد دائم با شرکت اصلی شدند. 

هیئت تشخیص به استناد تبصره ۲ ماده ۷ قانون کار و با توجه به‌عدم تعیین مدت در قرارداد، نوع قرارداد این کارگران را دائمی اعلام کرد و کارفرما موظف شد کلیه‌‎ی مطالبات این کارگران از جمله حقوق، اضافه کاری، جمعه کاری، تعطیل کاری و… را بپردازد. 

کارگران حمل و نقل سبک و سنگین مجتمع چادرملو در تماس با ایلنا، ضمن ابراز خوشحالی از رای صادرشده به نفع آن‌ها گفتند: پیگیری‌های آقای عماد تشکری، رئیس اداره کل کار استان، در رسیدن به چنین رایی تاثیرگذار بود. در شرایطی که معمولا کارفرمایان نفوذ بسیاری دارند، گرفتن چنین رایی بدون حمایت رئیس اداره کار و پیگیری‌های ایشان غیرممکن بود و پیروزی بزرگی برای کارگران به حساب می‌آید. 

گفتنی است رای هیئت تشخیص به استناد ماده ۱۵۹قانون کار ظرف ۱۵روز قابل تجدیدنظرخواهی در هیئت حل اختلاف می‌باشد و کارگران امیدوار به تائید این رای در هیئت حل اختلاف هستند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز