خبرگزاری کار ایران

وعده پرداخت مطالبات کارگران بازنشسته «سامان کاشی» عملی نشد

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۷۶۹۱

درحالیکه قرار بود بخشی از مطالبات مزدی کارگران بازنشسته سامان کاشی بروجرد در روزهای گذشته پرداخت شود و به‌رغم وعده‌های مسئولان، این پرداختی هنور انجام نشده است.

جمعی از کارگران بازنشسته سامان کاشی بروجرد در تماس با خبرنگار ایلنا، از عدم پرداخت مطالبات مزدی خود خبر دادند.

این کارگران که تعداد آن‌ها ۳۵۰نفر است، گفتند: از ۲۵ اسفند سال ۹۳ بعد از تعطیلی این واحد تولیدی با وجود صدور حکم توقیف اموال کارخانه هنوز نتوانسته‌اند مطالبات معوقه حقوقی و حق سنوات خدمت خود را دریافت کنند.

براساس ادعای کارگران، هفت سال است برای معوقات مزدی و مشخص نبودن وضعیت پرداخت سنوات پایان خدمت در مقابل نهادهای مختلف دولتی در استان لرستان دست به اعتراض صنفی می‌زنیم که در نهایت در آخرین پیگیری، مسئولان استانی با وعده پرداخت مطالباتمان با بودجه‌ای که دولت برای تامین منابع مالی واحدهای تولیدی ورشکسته شهرستان درنظر گرفته اند به ما امیدواری دادند که در هفته‌های آینده مطالباتمان پرداخت می‌شود و ما نیز با اعتماد به این وعده‌ها، به اعتراض خود خاتمه دادیم.

آن‌ها تصریح کردند: برای دریافت طلب خود حکم قضایی توقیف اموال کارخانه را نیز داریم اما به دلیل اعلام ورشکستگی مالک کارخانه، طبق محدودیت‌های قانونی امکان وصول مطالباتمان وجود ندارد.

کارگران سامان کاشی بروجرد در استان لرستان اظهار داشتند: بارها برای دریافت مطالبات خود به دفتر مسئولان استانی و شهرستانی و هچنین دفتر کارفرمای بخش خصوصی مراجعه کردیم اما تاکنون پاسخ روشنی نگرفته‌ایم و علارغم وعده‌های داده شده از سوی مسئولان و مدیریت کارخانه، مشخص نیست چه زمانی قرار است کارفرمای کارخانه، مطالبات ما را پرداخت کند.

کارگران سامان کاشی در ادامه درباره میزان معوقات مزدی خود مدعی شدند: علارغم اینکه حدود ۲۵۰ کارگر بازنشسته بخشی از مطالبات خود را به صورت قسطی دریافت می‌کنند اما باقیمانده کارگران که تعدادشان به ۱۰۰ نفر می‌رسد هیچ دریافتی نداشته‌اند و مطالباتشان تا ۱۵۰ میلیون تومان می‌رسد و از قرار معلوم در تمامی این ۷ سال کارفرما به دلیل آنچه که نداشتن منابع مالی عنوان شده، از پرداخت این طلب خودداری کرده است.

آن‌ها در خاتمه تصریح کردند: از مسئولان انتظار داریم بعد از سالها به مطالبات کارگران سامان کاشی پاسخ دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز