خبرگزاری کار ایران

تجمع پذیرفته‌نشدگان آزمون استخدامی آموزشیاران نهضت سوادآموزی مقابل مجلس/ چاره‌ای جز ادامه کار در نهضت سوادآموزی نداریم

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۶۲۹۰

جمعی از آموزشیاران نهضت سوادآموزی که در آزمون ۲۱ مرداد پذیرفته نشده‌اند، صبح امروز (شنبه ۱۳ شهریور ماه) با سفر به تهران، مقابل ساختمان مجلس شورای اسلامی حاضر شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، صبح امروز گروهی از پذیرفته‌نشدگان در آزمون استخدامی آموزشیاران و آموزش‌دهندگان نهضت سوادآموزی با حضور مقابل ساختمان مجلس، خواستار رسیدگی به وضعیت شغلی خود شدند.

این گروه از کارکنان که از نقاط مختلف کشور برای پیگیری وضعیت شغلی خود عازم تهران شده‌اند، می‌گویند: حدود سه هزار نفر هستیم که پس از ۱۰ تا ۱۵ سال فعالیت شغلی در نقاط محروم کشور به عنوان آموزش‌یار و آموزش‌دهنده نهضت سوادآموزی، بعد از پذیرش نشدن در آزمون استخدامی ۲۱مرداد ماه شغلمان را از دست داده‌ایم و در عین حال سازمان آموزش و پرورش به عنوان متولی ما نهضتی‌ها ملاک ادامه فعالیت ما را قبولی در آزمون اعلام کرده است.

یکی از این آموزشیاران با ناعادلانه خواندن آزمون آموزشیاران نهضت سوادآموزی، گفت: این در حالیست که بعد از تجمعات مختلف مقابل ساختمان مجلس و پیگیری اعضای کمسیون آموزش در نهایت طرح جذب شش هزار نفر نهضتی پذیرفته نشده را در صحن علنی مجلس مطرح و پیگیری کردند که در نهایت این آزمون با ادغام نیروهای طرح امین و مربیان قرآنی بعد از چندین بار تغییر زمان آزمون در روز ۲۱ مرداد برگزار شد.

به گفته وی؛ مشکل آنجاست که متاسفانه در این آزمون علارغم تلاش چندساله آموزشیاران و تجمعات متعددی که برای برگزاری این آزمون سرنوشت ساز انجام دادند با رای نمایندگان مجلس شورای اسلامی در تاریخ ۱۲ بهمن ۹۹ معلمان قرآن و امور فرهنگی و پرورشی (طرح امین) نیز در آزمون استخدامی آموزشیاران و آموزش دهندگان نهضت سوادآموزی گنجانده شدند.

او گفت: همه گروه‌های آموزشی کشور بدون آزمون وارد دانشگاه فرهنگیان شدند؛ اما برای آموزشیاران چنین شرایطی به وجود نیامد و برای ادامه فعالیت؛ همه آن‌ها را وادار به برگزاری آزمون با ادغام برخی گروهای دیگرکردند. این تبعیض و ناعدالتی محسوب می‌شود. از یک نهضتی زن و بچه‌دار بعد از ۱۴ تا ۱۵ سال خدمت چرا باید الان آزمون استخدامی گرفته شود؟ چرا از بدو شروع به کارمان از ما آزمون نگرفتند تا امروز در شرایط فعلی اقتصادی کشور، مشکلاتمان با از دست دادن شغل چندبرابر نشود؟

او تاکید کرد: در بدو شروع به کارمان به ما گفته بودند پس از ۲ سال کار در نهضت سوادآموزی در وزارت آموزش و پرورش استخدام می‌شویم اما حالا بعد از ۱۴ سال پشت سد آزمون جا مانده‌ایم.

او با ناعادلانه خواندن آزمون آموزش‌یاران نهضت سوادآموزی و ادغام معلمان قرآن و امور فرهنگی و پرورشی (طرح امین) افزود: معلمان قرآنی و امور فرهنگی و پرورشی (طرح امین) با حد نصاب نمره ۲۰ همگی در این آزمون قبول شدند اما با قرار دادن حد نصاب نمره ۳۵ برای شش هزار آموزشیاران نهضت سوادآموزی جا مانده از آزمون سال گذشته حدود سه هزار نفر دیگر مجددا از آزمون جا ماندند.

این آموزش‌دهنده نهضت در ادامه با بیان اینکه نباید در مورد آموزش‌دهندگان تبعیض روا بدارند، افزود: آموزش‌دهندگان نهضت سال‌ها با کمترین دستمزد در مناطق دورافتاده و روستایی کشور کار کرده‌اند و استحقاق پذیرفته شدن دارند اما با آزمونی که بصورت ناعادلانه برگزار شد مجددا شمار زیادی جا مانده‌اند.

وی در خاتمه تصریح کرد: باتوجه به موارد یاد شده فوق از نماینده‌های مجلس یازدهم خواهشمندیم از ما نهضتی‌ها که در شرایط فعلی با افزایش سن، کاری برایمان وجود ندارد و راهی جز ادامه فعالیت در نهضت سوادآموزی را نداریم چاره اندیشی کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز