خبرگزاری کار ایران

نارضایتی کادر درمان از نحوه پرداخت تسهیلات ۱۸ درصدی/ سیاست‌های حمایتی نامتوازن، محدود و غیرکاربردی هستند

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۳۸۹۷

کادر درمان کشور خواهان روشن شدن تکلیف پرداخت تسهیلات قرض الحسنه ارزان قیمت به خود شده و یادآور شدند که از قرار معلوم از اولویت‌های نظام بانکی کنار گذاشته شده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، جمعی از کادر درمان کشور با اشاره به بخشنامه بانک مرکزی به بانک‌ها در مورد ابلاغ بخشنامه مصوبه شورای عالی پول و اعتبار، مبنی بر افزایش سقف تسهیلات قرض‌الحسنه تا ۵۰ میلیون تومان و پرداخت آن با اولویت مشاغل خانگی، ایثارگران، افراد تحت پوشش کمیته امداد، یادآور شدند که تسهیلاتی که در این مقطع به آن‌ها به عنوان «حمایت انگیزشی در دوران کرونا» پرداخت می‌شود، متناسب با بهره ۱۸ درصد تنظیم شده‌ و به گفته آن‌ها از قرار معلوم کادر درمان از اولویت‌های نظام بانکی کنار گذاشته شده‌اند. 

کادر درمان کشور همچنین یادآور شدند که همین تسهیلات با نرخ ۱۸ درصد هم به تمام کادر درمان کشور پرداخت نمی‌شود؛ چراکه آن‌ها پرونده‌های خود را از پیش از آغاز سال ۱۴۰۰ تحویل بانک داده‌اند و تاکنون جوابی به آن‌ها داده نشده است. 

کادر درمان با اشاره به فراهم نشدن زمینه پرداخت تسهیلات به واسطه قرارداد همکاری علوم پزشکی با یکی از بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات، اعلام کردند که تاکنون این همکاری نتیجه‌ی حمایتی مشخصی برای آن‌ها نداشته است؛ در حالی که مسئولان مدام از حمایت از کادر درمان در دوران کرونا سخن می‌گویند. 

آن‌ها همچنین تاکید کردند که سیاست‌های حمایتی نباید به گونه‌ای تدوین شوند که نتیجه آن به صورت نامتوازن، محدود و غیرکاربردی دریافت شود؛ به نحوی که به تضعیف روحیه کادر درمان بینجامد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز