خبرگزاری کار ایران

موسسه راهبردهای بازنشستگی صبا گزارشی از «رویکرد همگانی به حمایت اجتماعی» منتشر کرد

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۸۲۴۰

گزارش رویکرد همگانی به حمایت اجتماعی، نودوسومین گزارش کارشناسی موسسه راهبردهای بازنشستگی صبا (نهاد پژوهشی صندوق بازنشستگی کشوری) است توسط فرهاد بزرافکن تهیه و منتشر شد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، بخش اصلی این گزارش، ترجمه یک بیانیه است؛ بیانیه‌ای که با امضای مشترک بانک جهانی و سازمان بین‌المللی کار منتشر شده است. اهمیت این بیانیه در آن است که در دهه‌های پایانی قرن گذشته میلادی، در خصوص نظام حمایت‌های اجتماعی، بین این سازمان اختلاف نظر جدی وجود داشت.

اما به نظر می‌رسد در پی تجربه سیاست‌های مختلف در دهه‌های گذشته، دیدگاه این دو سازمان به هم نزدیک شده و حتی هر دو در خصوص «نظام حمایت‌های اجتماعی» بیانیه‌ای مشترک منتشر کرده‌اند که طی آن بر رویکرد همگانی تأکید دارند. با همه اهمیت و با وجود گذشت چند سال، این بیانیه کمتر در میان ایرانیان شناخته شده است. از این رو ترجمه آن به همراه برخی توضیح‌های لازم، می‌تواند زمینه مناسبی برای گفت‌وگوی کارشناسی در این باره فراهم کند. 

در این گزارش موضوعات زیر مورد اشاره و بررسی قرار گرفته‌اند: پیشینۀ برنامه‌های حمایت اجتماعی، سیر تحول رویکرد بانک جهانی به حمایت اجتماعی، همکاری سازمان بین المللی کار و بانک جهانی، اهمیت همکاری سازمان بین‌المللی کار و بانک جهانی در خصوص حمایت اجتماعی همگانی، بیانیۀ سازمان بانک جهانی و سازمان بین المللی کار در خصوص حمایت اجتماعی همگانی.

علاقمندان می‌توانند این گزارش را از اینجا دانلود کنند..

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز