خبرگزاری کار ایران

درخواست کارگران قدیمی «صابون سازی یاس»خرمشهر برای احیای این واحد تولیدی

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۶۰۷۱

تعدادی از کارگران قدیمی کارخانه تعطیل شده «صابون‌سازی یاس» خرمشهر خواستار رفع مشکلات و احیای این واحد تولیدی شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، تعدادی از کارگران قدیمی کارخانه تعطیل شده صابون‌سازی یاس خرمشهر به نمایندگی از اهالی شهر و روستاهای همجوار این واحد تولیدی، خواستار حل مشکلات و رفعِ موانع راه‌اندازی این واحد تولیدی برای اشتغال جوانان بیکار منطقه شدند.

یکی از کارگران سابق صابون‌سازی یاس خرمشهر گفت: کارخانه صنایع بهداشتی یاس یکی از بهترین تولیدکننده انواع صابونهای جامد، مایع، پودری، مایع دستشویی، کلیسیرین و چیپس صابون با نامهای یاس، مرمر، پارلمون، ۷۷۷، الگانس، قو و مروارید، از زیر مجموعه صنایع بهداشتی داروگر (کف) است که کارفرمای کارخانه سالهاست این واحد تولیدی را که مجهز به پیشرفته‌ترین ماشین آلات روز دنیاست به همراه کارگران رها کرده است.

او با بیان اینکه تعداد زیادی از کارگران کارخانه صابون‌سازی یاس قبل و بعد از متوقف شدن فعالیت تولیدی طی چند مرحله تعدیل و بیکارشده‌اند، در ادامه افزود: در نهایت آن زمان (فروردین ماه ۹۱) از مجموع حدود۲۰۰ کارگر این واحد معدنی حدود ۲۰کارگر به عنوان نگهبان ومحافظ اموال کارخانه باقی ماندند.

به گفته وی، در این مدت طولانی کارگران بیکار شده با همراهی اهالی خرمشهر برای احیای کارخانه و بازگشت به محل کارسابق خود؛ بارها به نهادهای مختلف دولتی در خوزستان مراجعه کرده‌اند اما هنوز به نتیجه‌ای نرسیده‌اند.

این کارگر افزود: شرکت صابون‌سازی یاس مجهز به پیشرفته‌ترین ماشین آلات روز دنیاست اما متاسفانه سالهاست که بدلیل بی‌توجهی مسئولان وقت از فعالیت باز ایستاده است.

او اضافه کرد: در حال حاضر تنها نگرانی کارگران دستبرد به ابزار کار کارگران از سوی سارقان است که هر چند یکبار به شیوه ماهرانه‌ای دور از چشم نگهبانان وارد کارخانه می‌شوند. از قرار معلوم در روزهای گذشته یک بار دیگر این اتفاق افتاد و تعدادی سارق توسط پلیس دستگیر شده‌اند.

این کارگر صابون‌سازی خرمشهر با ابراز تاسف از بی‌توجهی مسئولان به احیای این کارخانه و مشکلات معیشتی که در نتیجه تعطیلی این معدن برای کارگران ایجاد شده، افزود: این شرکت به عنوان یکی از مراکز مهم تولیدی و اقتصادی کشور به ویژه در حوزه تولید محصولات شوینده و بهداشتی شناخته شده که باید حفظ شود.

این کارگر گفت: باتوجه به شرایط بد اشتغال در شهرستان و اینکه شرکت یاس خرمشهر تنها منبع درآمدی و اشتغال دست‌کم ۲۰۰کارگر به‌صورت مستقیم است، از مسئولان درخواست داریم برای از سر گیری فعالیت این کارخانه و احیای آن، هر چه سریعتر چاره‌اندیشی کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز