خبرگزاری کار ایران

جریمه استخدام «کارگران غیرمجاز» چیست؟

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۳۳۲۲

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین گفت: واحدهای کشاورزی، صنعتی و خدماتی که اتباع بیگانه غیرمجاز را به کار بگیرند ضمن معرفی به مراجع قضایی، بابت هر روز اشتغال غیرمجاز هر کارگر خارجی معادل پنج برابر حداقل دستمزد روزانه جریمه خواهند شد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کارورفاه اجتماعی استان قزوین، رضا گروسی با اشاره به اهمیت شناسایی و جلوگیری از اشغال فرصتهای شغلی توسط اتباع بیگانه غیر مجاز، افزود: دراین راستا ۲۹۵ مورد بازرسی از کارگاه‌های مشمول قانون کار استان در خصوص اتباع صورت گرفته که یک بازرسی آن در قالب گشت‌های مشترک شناسایی و برخورد با اشتغال غیرمجاز اتباع خارجی با حضور نماینده فرمانداری و نیروی انتظامی و سایر دستگاه‌های اجرایی ذیربط صورت گرفت و منجر به شناسایی ۸۶ تبعه غیر مجاز شد. 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین با اشاره به همکاری نیروی انتظامی در اخراج این افراد از کشور، خاطرنشان کرد: با توجه به معضل بیکاری در استان و اهمیت استفاده از جوانان در فرصت‌های شغلی، شناسایی و اخراج اتباع بیگانه غیر مجاز از محیط‌های کاری در دستور کار قرار دارد و با کارفرمایانی که مرتکب این جرم شوند به شدت برخورد خواهد شد. 

وی تصریح کرد: به موجب ماده ۱۲۰ و ۱۸۱ قانون کار، به کارگیری اتباع بیگانه فاقد مجوز کار در هر شغلی جرم محسوب می‌شود که در این راستا هشت کارفرمایی که قانون را نادیده گرفته بودند ضمن ابلاغ برگ جریمه به مراجع قضایی معرفی شدند. 

گروسی تصریح کرد: واحدهای کشاورزی، صنعتی و خدماتی که اتباع بیگانه غیرمجاز را به کار بگیرند به استناد بند (ج) ماده ۱۱ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت ضمن معرفی به مراجع قضایی، بابت هر روز اشتغال غیرمجاز هر کارگر خارجی معادل پنج برابر حداقل دستمزد روزانه جریمه خواهند شد. 

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین با بیان اینکه توانمندسازی نیروی کار ایرانی از طریق آموزش صورت می‌گیرد، بیان کرد: در مجموع ۲۵ نفر جایگزین اتباع بیگانه در واحدهای کارگری استان شدند. 

وی گفت: با توجه به تعیین مناطق ممنوعه استان برای حضور اتباع خارجی، شهروندان قزوینی در صورت مشاهده هرگونه فعالیت از سوی اتباع خارجی، مراتب را از طریق سامانه پیامکی ۳۰۰۰۶۷۰۳۷۷ اطلاع‌رسانی کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز