خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

دو ماه حقوق کارگران هفت تپه به زودی پرداخت می‌شود/ مسائل حاشیه‌ای مجموعه را معلق نگاه داشته است

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۲۵۱۰

عضو هیات مدیره هلدینگ آریاک گفت: اگر مشکلات مجتمع نیشکر هفت تپه حل بشود، به زودی دو ماه حقوق کارگران پرداخت می‌شود.

«امیر اسدبیگی» با تاکید بر اینکه برای پرداخت حقوق کارگران هیچ گونه مشکل مالی وجود ندارد، درباره دلایل تاخیر در پرداخت حقوق کارگران نیشکر هفت‌تپه به خبرنگار ایلنا گفت: آنچه باعث کندی کار تولید و تاخیر پرداخت حقوق دو ماهه کارگران مجتمع کشت و صنعت هفت تپه شده مسائل حاشیه‌ای و سیاسی است که این مجموعه را به حالت معلق نگه داشته است.

او درباره وضعیت نیشکر هفت تپه گفت: مجموعه نیشکر هفت تپه طبق روال به فعالیت تولید خود ادامه می‌داد اما یکباره عده‌ای قبل از انتخابات از تریبون رسانه‌ ملی اعلام کردند که بخش خصوصی هفت تپه خلع ید شده و با این کار خود مجتمع هفت تپه را به حاشیه بردند.

او افزود: فضاسازی‌هایی که هم‌اکنون برای مجموعه هفت تپه شده، ما در شرایط غیرعادی قرار داده است. در این خصوص صحبت‌هایی با قوه قضائیه انجام شده که اگر حل شود ظرف یک هفته دو حقوق به حساب کارگران واریز می‌شود.

اسدبیگی با ابراز نارضایتی از برخوردهایی که با مجموعه مدیریت هفت تپه شده است، گفت: درست نیست با یک تولیدکننده و صنعتگر که حدود ۲۷ واحد تولیدی و صنعتی در کشور برای ایجاد اشتغال ایجاد کرده، اینگونه برخورد شود.

عضو هیات مدیره هلدینگ آریاک با اشاره به اینکه در حال حاضر چند واحد تولیدی همانند کارخانه‌ام دی اف؛ رب گوجه فرنگی، کارخانه الکل‌سازی، کارخانه زغال‌سازی، احداث پروژه تاکستان و چند فعالیت جدید دیگر همانند احداث گل خانه در مجموعه هفت تپه راه‌اندازی شده است، افزود: اگر مسائل حاشیه‌ای اجازه فعالیت به این واحدها را بدهد، می‌توانیم زمینه ایجاد کارگاه‌های بیشتر و نیروی کار بیشتری را در هفت تپه فراهم کنیم.

وی با اشاره به اینکه ما ریالی از تسهیلات دولتی استفاده نکرده‌ایم با این حال این همه مشکلات برایمان پیش آمده، افزود: با وضعیت فعلی اگر مشکلات مرتفع شود، تمام تلاش ما پرداخت حقوق کارگران خواهد بود.

به گفته اسدبیگی؛ در سال جاری به دلیل کم‌آبی ۵۰ درصد از ۷ هزار هکتار از زمین زیر کشت مجتمع از بین رفته‌اند. همچنین طبق برنامه‌ریزی مدیریت هفت تپه امسال ۵ هزار هکتار به ۷ هزار هکتار به زمین‌های زیر کشت اضافه شده که با وضعیت بی‌آب فعلی بیش از ۳ هزار هکتار از این زمین‌ها هم دچار خشکسالی شده و نابود شده‌اند.

عضو هیات مدیره هلدینگ آریاک اضافه کرد: درحالی امسال خشکسالی در اراضی هفت تپه را داریم که سال پیش این اراضی به وسیله سیل دچار خسارت شده بود با این حال حتی یک ریال خسارت خشکسالی یا سیل‌زدگی از دولت دریافت نکرده‌ایم.

اسدبیگی با بیان اینکه در تلاش هستیم با برطرف کردن همه موانع حقوق کارگران هفت تپه پرداخت شود، در پایان افزود: نیت اصلی ما فقط تولید و اشتغال‌زایی است و هیچ قصد دیگری نداریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز