خبرگزاری کار ایران

کارگران کارخانه پارس پامچال در انتظار دریافت دستمزد و بیمه‌های معوق

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۱۱۴۰

کارگران کارخانه پارس پامچال می‌گویند: همچنان چند ماه دستمزد، بیمه و مطالبات از چندین سال قبل طلبکاریم.

کارگران کارخانه پارس پامچال واقع در شهرک صنعتی البرز قزوین در تماس با خبرنگار ایلنا، از عدم پرداخت معوقات مزدی و بیمه‌ای خود انتقاد کردند.

آن‌ها گفتند: بعد از مراجعات مکرر به دفتر مسئولان استانی و شهرستانی، هنوز از پرداخت مطالبات مزدی و بیمه‌ای ما خبری نیست.

این کارگران که در حال حاضر سه مزد و ۵ ماه حق بیمه معوق پرداخت نشده طلبکارند، گفتند: چندین سال است مطالبات مزدی و بیمه‌ای معوقه داریم که بخشی از آن به صورت کامل پرداخت نشده. در عین حال دفترچه‌های درمانی ما به دلیل تاخیر در پرداخت حق بیمه‌ها به تامین اجتماعی در بیشتر ماه‌های سال تمدید و تعویض نمی‌شود.

یکی از کارگران درباره وضعیت کارخانه پارس پامچال گفت: این کارخانه از چند سال پیش همچنان دچار مشکلات مالی است و بخشی از منابع مالی کارخانه در گرو یکی از نهادهای دولتی است و پس داده نمی‌شود، در عین حال به چند نهاد دولتی نیز بدهکار است.

او با بیان اینکه این طلب مالی مربوط به سه ماه گذشته است که تبعات آن متوجه کارگران شده اما کارگرانی که از اردیبهشت حقوق‌شان به تاخیر افتاده، از شرایط موجود آزرده شده و می‌گویند هرچه به کارفرما اعتراض می‌کنیم، فایده ندارد.

به گفته وی؛ در شرایط فعلی، نگرانی کارگران پارس پامچال، تامین هزینه‌های زندگی است چراکه کارفرما، مرتب کمبود نقدینگی را بهانه اصلی‌ عدم پرداخت معوقات مزدی کارگران عنوان می‌کند.

این کارگران با ابراز نگرانی از وضعیت بوجود آمده برای همکاران خود اظهار داشت: هر چند کارفرما وعده پرداخت یک ماه حقوق را در هفته جاری داده است اماکارگران زیاد خوش بین نیستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز