خبرگزاری کار ایران

در دیدار نوبخت با رئیس نظام پرستاری مطرح شد؛

فوق‌العاده کرونای کادر درمان، هدفمند پرداخت شود/ صدور مجوز استخدام ۵۲ هزار پرستار

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۰۱۹۵

رییس کل سازمان نظام پرستاری و جمعی از اعضای کادر درمان کشور با محمدباقر نوبخت معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور در محل سالن یاران بهشتی این سازمان دیدار کردند.

به گزارش ایلنا به نقل از مرکز اطلاع رسانی، روابط عمومی و امور بین الملل سازمان برنامه و بودجه کشور، در آغاز  محمد باقر نوبخت ضمن ابراز خرسندی از دیدار با اعضای کادر درمان حاضر در جلسه، گفت: گاه از طریق فضای مجازی از حرف‌ها و نقطه نظرات کادر درمان و سلامت مطلع می‌شوم اگرچه در سالهای اخیر به دفعات در محل سازمان برنامه و بودجه شاهد برگزاری این جلسات بوده‌ام و نیز در سال ۱۳۹۹ شرایطی بوجود می‌آمد که با میهمانان عریز و ارجمندی مواجه می‌شدم که به جلسه دعوت نشده بودند اما وقتی به سازمان تشریف می‌آورند درهای سازمان به سوی آن عزیزان باز می‌شد و من شخصا در آن جلسات حضور می‌یافتم و مطالبات بررسی و مورد حل و فصل قرار می‌گرفت. 

وی خاطر نشان کرد: در اسفند سال ۱۳۹۸ ما طی بخشنامه‌ای به همه دستگاه‌ها که از قانون مدیریت خدمات کشوری استفاده می‌کردند ارسال کردیم که در آن بخشنامه به استناد ماده ۵۰ بند (الف) قانون برنامه پنجم افزایش پنجاه درصدی کلیه امتیازات مصرح فصل دهم اجازه داده شده است اینکه آن دسته از دستگاه‌هایی در اینخصوص اقدامی نکرده بودند اقدام کنند البته تا سال ۱۳۹۸ روال سازمان برنامه و بودجه طبق ماده ۱۲۵ قانون خدمات مدیریت کشوری هر سال در زمان بودجه متناسب با نرخ تورم افزایشی هم در دریافت‌های همکاران بزرگوار در ادارات انجام می‌شد اما واقعیت این است از سال ۱۳۹۸ وضعیت تحریم و این جهش قیمت‌هایی که پیش آمد آن درصدهایی که در امر متعارف ماده ۱۲۵ که با افزایش حقوق بود جواب نمی‌داد و ما باید متناسب با شرایط جدید تحریم و تورمی که رشد قابل ملاحظه‌ای هم داشت اضافه می‌کردیم به همین جهت آن افزایش پنجاه درصدی داده شد. 

رییس سازمان برنامه و بودجه کشور افزود: خاطرم هست به دفعات بویژه با عزیزان سازمان نظام پرستاری جلسه‌ای داشتم که در آن جلسه اشاره می‌شد که فوق العاده شغلی وجود دارد که باید انجام شود که همه‌ی این افزایش‌ها در بخشنامه اسفندماه ۱۳۹۸ دیده شده بود بعد با تماس‌های مکرری که با عزیزان داشتیم به این نتیجه رسیدیم که این مطالبه بحق عزیزان است بویژه اینکه ما خودمان را مدیون کادر محترم سلامت کشور می‌دانستیم که در این وضعیت خاصی که کرونا ایجاد کرده است چقدر صبورانه خدمت کرده‌اند و واژه مقدس شهدای سلامت ابداع شده این دوران بود که به واقع پاداش احسان را با احسان باید داده شود که البته این فوق العاده باید به صورت مستمر دیده شود تا همیشه استفاده شود که در آن بخشنامه ۱۳۹۸ اجازه افزایش پنجاه درصد داده شد البته فوق العاده شغل در بند ۱۰ ماده ۶۸ می‌گوید که بعضی از مشاغل که بازار کارشان بازار کار ویژه‌ای هست اگر قرار است آن‌ها جذب بشوند می‌شود این فوق العاده را اضافه کرد در آن زمان شاید چهار تا پنج دستگاه یعنی در سالهای ۸۹ و ۹۰ از این پنجاه درصد استفاده کردند بقیه دستگاه‌ها هم مکررا مراجعه می‌کردند که ما نیز باید استفاده کنیم. 

 سپس  محمد میرزابیگی رییس کل سازمان نظام پرستاری ضمن تشکر و سپاس ویژه از نوبخت بابت فرصتی که برای کادردرمان و مدافعان سلامت در نظر گرفته‌اند بیان کرد: بدون اغراق تاریخ شهادت خواهد داد در محضر خداوند و در محضر وجدان و افکار عمومی و عزیزانی که در این جلسه تشریف دارند و خود ما پرستاران که وظیفه خود می‌دانیم در اینکه جناب عالی و همکارانتان هر آنچه را که توانستید و انجام دادید تردیدی نداریم و ما تقریبا در تاریخ کاری خودمان تا به این اندازه این همه نشست با حضور رییس سازمان برنامه و بودجه کشور و همکارانشان نداشتیم. ما به عنوان مدافعان سلامت می‌دانیم که کشور در شرایط کرونا و تحریم است و در این شرایط شما با خدمات ارزشمند نظرات کارشناسی خود را در قالب ابلاغیه‌ها منعکس کردید و این ابلاغیه‌ها به وزارت بهداشت ارسال شد اما بحث اصلی ما اقناع مخاطبان تا انتهای سرپنجه‌های نظام سلامت است و دیگر اتفاقات عملی خروجی ناشی از این تصمیمات است. امروز ما از توجهات جناب عالی و همکاران شما سپاسگزار و قدردانیم. 

رییس کل سازمان نظام پرستاری در ادامه افزود: از سوی سازمان برنامه و بودجه تعداد پنجاه و دو هزار و دویست نفر مجوز استخدام صادر شد و ما قدردان زحمات سازمان برنامه و بودجه هستیم. درخصوص فوق العاده‌هایی که در نظر گرفته شده است نظرمان این است با توجه به پیک‌های کرونا این فوق العاده‌ها هدفمند بشود و خواهش ما این است این فوق العاده خاص را در قالب فوق العاده سختی کار دیده شود تا به کسانی که در عرصه بهداشت و درمان زحمت می‌کشند و مستحق آن هستند پرداخت شود. موضوع رسیدگی به اوضاع خانواده‌های شهدای سلامت و نیز موضوع استخدام‌ها نیز در دستور کار قرار گیرد. 

در ادامه تنی چند از اعضای کادردرمان حاضر در جلسه نظرات و پیشنهادهای خود را مطرح کردند. در این جلسه مقرر شد با مدیریت دکتر پوراصغری معاون امور علمی، فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و بودجه کشور، در جلسه‌ای با حضور نماینده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، رییس کل سازمان نظام پرستاری و نمایندگان کادردرمان کشور برگزار شود و اولویت‌های درخواستی این جلسه مورد بررسی، ارزیابی و تصمیم گیری قرار گیرد. در پایان جلسه از سوی سازمان کل پرستاری و کادر درمان کشور با اهدای لوح تقدیر از خدمات دکتر محمدباقر نوبخت معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور قدردانی بعمل آمد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز