خبرگزاری کار ایران

واکنش کارگران ارکان ثالث: ما حداقل بگیر باشیم و آن‌ها حقوق نجومی بگیرند!

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۰۱۳۴

کارگران ارکان ثالث نفت به اخبار حقوق نجومی مدیران واکنش نشان دادند.

کارگران ارکان ثالث مناطق آزاد در تماس با خبرنگار ایلنا، به اخباری که در ارتباط با حقوق نجومی مدیران منتشر شده واکنش نشان دادند.

این کارگران با تکرار مطالبه‌ی «کار یکسان-مزد یکسان» می‌گویند: رسمی‌ها چند برابر ما حقوق می‌گیرند ما نمی‌گوییم حق‌شان نیست اما حق ما هم نیست که حداقل بگیر باشیم و از همه مزایای مزدی محروم.

این کارگران با اشاره به اخباری که در ارتباط با حقوق نجومی مدیران در رسانه‌ها منتشر شده، می‌گویند: بار اصلی کار و تولید در مناطق آزاد بر دوش ما کارگران ارکان ثالث است چرا باید مدیران حقوق‌های آن چنانی بگیرند؟!

در روزهای اخیر اخباری در ارتباط با رعایت نشدن سقف ۳۳ میلیون تومانی حقوق در مناطق آزاد منتشر شده است. تا زمانی‌که سامانه حقوق مدیران به سرانجام نرسیده و مدیران موظف به آپلود دریافتی خود نشده‌اند، نمی‌توان این اخبار را قبول یا تکذیب کرد اما کارگران پیمانکاری خواستار روشن شدن میزان دریافتی مدیران پروژه‌ها هستند و می‌گویند: باید عدالت رعایت شود.

طبق جزء ۷ بند الف تبصره ۱۲ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ سقف ناخالص حقوق و مزایای مستمر و غیرمستمر (مجموع دریافتی) گروه‌های مختلف حقوق‌بگیر در دستگاه‌های اجرائی موضوع ماده (۲۹) قانون برنامه ششم توسعه و همچنین نیروهای مسلح، وزارت اطلاعات و سازمان انرژی اتمی (به استثنای مشمولین قانون کار جمهوری اسلامی ایران) از قبیل کارکنان کشوری و لشکری، اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و پژوهشی و قضات در کلیه مناطق کشور برای سال ۱۴۰۰، از (۲۱) برابر حداقل حقوق مصوب شورای حقوق و دستمزد به (۱۵) برابر حداقل حقوق و دستمزد موضوع ماده (۷۶) قانون مدیریت خدمات کشوری کاهش می‌یابد.

کارمندان و یقه سفیدان نفت به دنبال مستثنا شدن از این الزام قانونی هستند درحالیکه کارگران در همین پروژه‌ها با حداقل حقوق یا کمی بیشتر روزگار می‌گذرانند!

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز