خبرگزاری کار ایران

کارگران «شهرداری رودبار» برای دومین روز تجمع کردند

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۰۰۴۲

اعتراض جمعی از کارگران شهرداری رودبار که از روز گذشته در واکنش به بی‌توجهی کارفرما به وضعیت پرداخت نشدن مطالبات مزدی آغاز شده بود، امروز نیز ادامه یافت.

به گزارش خبرنگار ایلنا، فعالان صنفی کارگری شهر رودبار در استان گیلان با اعلام خبر اعتراض صنفی دوباره کارگران خدماتی و پاکبان شهرداری رودبار مقابل ساختمان موتوری شهرداری گفتند: امروز چهارشنبه (ششم مردادماه) دومین روزی است که کارگران در اعتراض به پرداخت نشدن مطالبات صنفی‌شان، دست به اعتراض صنفی زدند.

به گفته‌ی کارگران، آنان تا پرداخت نشدن حداقل بخشی از مطالبات پنج ماهه‌شان، به اعتراضات خود ادامه خواهند داد.

کارگران تصریح کردند: در طول چهار تا ۵ ماه گذشته هر ماه بخشی کمی از حقوق خود را به صورت علی‌الحساب دریافت کرده‌ایم که در نهایت مجموع دریافتی آن‌ها حدود ۵ تا ۶ میلیون تومان است.

طبق اظهارات کارگران معترض؛ در حالی شهرداری به پرداخت مطالبات کارگران پیمانکاری اهمیت نمی‌دهد که ۲۰ همکار اداری که رسمی نیز هستند، مطالبات خود را تقریبا کامل دریافت کرده‌اند.

آن‌ها با بیان اینکه تاخیر در پرداخت حقوق‌ها، کارگران شهرداری را به تنگنا کشانده است، افزودند: طی روزهای گذشته از سوی کارگران پیگیری‌هایی صورت گرفت و صحبتهایی هم با مسئولان شهری انجام شد ولی هیچ نتیجه‌ای نداشت. اگر شرایط به همین شکل ادامه پیدا کند، ما نمی‌دانیم صدایمان را به گوش چه کسی باید برسانیم.

آن‌ها در پایان با بیان اینکه این حجم از نارضایتی در میان کارگران شهرداری، موجب نگرانی‌ست، افزودند: مسئولان شهرستان باید بدانند که خواسته‌های کارگران شهرداری هم صنفی‌ست و هم قانونی و اگر به این خواسته‌ها ترتیب اثر داده نشود، مشکلات ما حادتر خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز