خبرگزاری کار ایران

عضو شورایعالی سازمان نظام پرستاری تاکید کرد؛

مشکل کمبود نیروی پرستاری از شروع بحران کرونا

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۹۵۲۱

عضو شورای عالی سازمان نظام پرستاری گفت: در آغاز پیک پنجم کرونا موضوع کمبود نیروی پرستاری را پررنگ‌تر کرده است. همچنین در بعضی از استان‌ها مخصوصا در استان سیستان و بلوچستان نیاز است هرچه سریع‌تر برای بهبود خدمات و جلوگیری از خستگی پرستاران جذب نیروی پرستاری انجام شود.

به گزارش ایلنا به نقل از سازمان نظام پرستاری، محمدرضا ناصح بیان کرد: پیک پنجم کرونا به علت‌عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی شروع شده و برخی از استان‌ها بخصوص استان سیستان و بلوچستان که هم مرز با کشور پاکستان می‌باشد، در شرایط بحرانی قرار دارد. باتوجه به خستگی پرستاران در پیک قبلی و وجود شیفت‌های طولانی مدت، عدم مرخصی و…، این عزیزان در آستانه پیک جدید کرونا با افزایش مجدد فعالیت‌ها به شدت فرسوده شده‌اند. از وزارت بهداشت درخواست داریم توجه ویژه‌ای در این پیک نفس گیر به بیمارستان‌ها و کادر درمان داشته باشد. 

ناصح گفت: کمبود نیروی پرستاری از شروع بحران کرونا مطرح بوده است؛ در آغاز پیک پنجم کرونا موضوع کمبود نیروی پرستاری را پررنگ‌تر کرده است. همچنین در بعضی از استان‌ها مخصوصا در استان سیستان و بلوچستان نیاز است هرچه سریع‌تر برای بهبود خدمات و جلوگیری از خستگی پرستاران جذب نیروی پرستاری انجام شود. 

وی ادامه داد: وضعیت پرستاران به مراتب سخت‌تر از کادر پزشکی است. زیرا؛ نیروهای پرستاری در عین حال وقت بیشتری را در کنار بیماران سپری می‌کنند، در مقابل از مزایای کمتری برخوردار هستند و همین مسئله، آن‌ها را کم‌انگیزه ساخته است. از هیئت وزیران درخواست داریم با اجرای قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری مرهمی بر خستگی این عزیزان باشد. 

عضو شورایعالی سازمان نظام پرستاری تصریح کرد: فراموش نکنیم به موازات همه این محدودیت‌ها برای پیشگیری از وقوع موج‌های بعدی، بالا بردن سرعت واکسیناسیون در کشور که این روزها به دلیل پاره‌ای از مشکلات به کندی انجام می‌شود، یکی از مهم‌ترین مسائلی است که مسئولان حوزه بهداشت باید به آن توجه کنند؛ موضوعی که در مناطق آلوده به واریانت‌های آفریقای جتوبی و هندی اهمین بیشتری دارد. شخصا معتقدم فارغ از توصیه به رعایت مسایل بهداشتی که در تمام طول مدت فراگیری ویروس کرونا بر آن تاکید شده، افزایش سرعت واکسیناسیون و گستردگی آن در همه مناطق کشور با اهمیت‌ترین راهکار برای کنترل بیماری کروناست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز