خبرگزاری کار ایران

خطر اخراج برای کارگر پیمانکاری نفت به صدا درآمد/ معترضان اجازه ورود به کارگاه را ندارند

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۹۳۰۳

وضعیت اشتغال ۵ کارگر پیمانکاری بخش تعمیرات فازهای ۹ و ۱۰ که به حالت تعلیق درآمد بود، مناسب نیست و خطر اخرج، یکی از این افراد را تهدید می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کارگران پیمانکاری گروه تعمیرات (مکانیک، برق و ابزار دقیق) فازهای ۹ و ۱۰ منطقه پارس جنوبی در اعتراض به اجرا نشدن طرح طبقه‌بندی مشاغل و کیفیت پایین غذا، روز سه‌شنبه (بیست و نهم تیرماه) مقابل ساختمان مدیریت پالایشگاه تجمع کردند. یک روز پس از تجمع اعتراضی، ۵ کارگران از ورود به محل اشتغال خود بازماندند. به گفته کارگران، این افراد همچنان از فرصت حضور در کارگاه محروم هستند و کارفرما تصمیم به اخراج یکی از این افراد گرفته است.

منابع خبری افزودند: کارفرما نقش موثری در این تصمیم دارد و پیمانکار نقش چندانی ندارد. به طور قطع، ما نیروی ثابت این مجموعه هستیم و تحت نظر کارفرما مدیریت می‌شویم. شرکت‌های پیمانکاری در بازه زمانی محدود، مدیریت امور را در دست می‌گیرند و تاثیر چندانی در اخراج یک کارگر ندارند. 

آنها ادامه دادند: اعتراض به ابتدایی‌ترین حقوق یعنی کیفیت غذا با سخت‌ترین واکنش‌ها همراه می‌شود؛ ما با مطالبه‌گری خواهان حقوق خود هستیم اما مدیران تصمیم می‌گیرند تا از اشتغال مزدبگیران جلوگیری و آنها را گرفتار مشکلات عدیده‌ای کنند. بسیاری از کارگران بخش تعمیرات خانوادهای پرجمعیتی دارند و قطع منابع درآمدی آنها به تبع اخراج و بیکاری، سرآغاز مشکلات مالی و خانوادگی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز