خبرگزاری کار ایران

طلب مزدی تعدادی از کارگران خط و ابنیه فنی راه‌آهن جنوب شرق از پیمانکار سابق پرداخت نشد

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۴۰۵۵

تعدادی از کارگران خطوط ابنیه فنی راه‌آهن جنوب شرق، همچنان بابت معوقات مزدی طلبکارند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حدود ۲۷۰ نفر از کارگران خطوط ابنیه فنی راه‌آهن جنوب شرق، همچنان بابت معوقات مزدی طلبکارند. این کارگران در استخدام پیمانکارند و گفته می‌شود که پیمانکار پیشین هنوز با آن‌ها تسویه حساب نکرده‌است.

کارگران مورد نظر بین سالهای ۹۸ تا پایان ۹۹ به مدت دو سال در استخدام شرکت پیمانکاری «ریل صنعتکاران» بودند و آنطور که خود می‌گویند طی این دو سال بخشی از مطالبات خود را از کارفرمای شرکت پیمانکاری طلبکارند. این مطالبات بین ۴ تا ۵ میلیون تومان ارزش دارد و شامل حق سنوات، عیدی، حق مرخصی، اضافه کاری و برخی مزایای عرفی همانند حق روز کارگر، عید فطر و... می‌شود.

در همین راستا؛ شکایتی نیز علیه پیمانکار در اداره کار زاهدان ثبت شده است که کارگران می‌گویند هنوز نتیجه‌ای از آن نگرفته‌اند.

طبق اظهارات کارگران، شرکت راه‌آهن جنوب شرق بعد از خروج پیمانکار قبلی، قرارداد کار جدیدی را در بخش تامین و پشتیبانی خطوط ابنیه فنی با پیمانکار جدید منعقد کرده و در حال حاضر کارگران بیش از سه ماه است زیر نظر پیمانکار جدید (شرکت تراورس) به همان حرفه سابق اشتغال دارند اما ظاهرا پیمانکار جدید زیر بار پرداخت به موقع حقوق و بیمه کارگران نمی‌رود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز