خبرگزاری کار ایران

اطلاعیه کارگروه ۳۱ نفره همسان‌سازی پیرامون جلوگیری از ارسال مجدد لایحه دائمی شدن همسان‌‌سازی به دولت

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۳۴۶۳

کارگروه ۳۱ نفره همسان‌سازی حقوق بازنشستگان با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: نمایندگان مجلس می‌توانند به استناد قانون آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی ماده ۱۰۰و بند (۲) با تهیه و امضای حداقل ۵۰ نفر از نمایندگان مجلس اجازه ندهند تا این لایحه از طرف مجلس به دولت بعد محول گردد.

به گزارش ایلنا، متن اطلاعیه به این شرح است: 

208 نماینده محترم مجلس طرح آقای ابراهیمی نماینده محترم  لستان لرستان را امضاء کردند که در سامانه مجلس ثبت شده است؛ فلذا با توجه به اینکه اصل 75قانون اساسی باعث شد طرح فوق مسکوت بماند.

حالا که هیات محترم دولت لایحه دائمی شدن را تصویب و به مجلس ارسال کرده است؛ اینکار این مزیت‌ها را دارد که برای اعلان وصول احتیاج به تایید هیات رئیسه مجلس ندارد و اتوماتیک جزء لوایح ارسالی محسوب می‌شود.

از طرفی اگر لایحه در مجلس شورای اسلامی تصویب شود از بابت اصل75 قانون اساسی  مخالفت شورای محترم نگهبان را درپی نخواهد داشت و مورد تایید قرار خواهد گرفت.

نمایندگان مجلس میتوانند به استناد قانون آیین‌ نامه داخلى مجلس شوراى اسلامى ماده 100و بند 2 با تهیه و امضای حداقل 50 نفر از نمایندگان مجلس اجازه ندهند تا این لایحه از طرف مجلس به دولت بعد محول گردد. 

امروز وظیفه بازنشستگان سراسر کشور است که خود را مسئول بدانیم و نماینده شهر و دیار خود را قانع کنیم تا در این مقطع حساس زمانی با اولویت دادن به لایحه و تصویب کلیات لایحه همسان‌سازی دائمی بازنشستگان قبل از اتمام کار دولت دوازهم این فرصت از دست ندهیم و گرنه در آینده باید افسوس بخوریم که چرا آرام نشستیم و دست به کار نشدیم و موافت ایشان را برای موافقت با این لایحه نگرفتیم چون با اتمام زمان کار دولت این لایحه بلااثر خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز