خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

جزییات آیین‌نامه صندوق حمایت از فرصت‌های شغلی افراد دارای معلولیت نامشخص است/ بودجه حمایت از معلولان افزایش یافت

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۰۳۳۷

بهروز مروتی از برگزاری جلسه با محمدباقر نوبخت و افزایش بودجه حمایت از افراد دارای معلولیت خبر داد. وی درباره آیین‌نامه صندوق حمایت از فرصت‌های شغلی گفت: جزییات نامشخص است.

پس از کشو وقوس‌هلی فراوان، آیین‌نامه صندوق حمایت از فرصت‌های شغلی افراد دارای معلولیت، سرانجام در هیات وزیران به تصویب رسید. مدیر کمپین حمایت از افراد دارای معلولیت در گفتگو با خبرنگار ایلنا، درباره این مصوبه گفت: جزییات این آیین‌نامه در دسترس نیست؛ تا زمانی که آیین‌نامه در کمیسیون‌های دولت مورد ارزیابی قرار نگیرد، به دلیل جلوگیری از شائبه‌ها از انتشار جزییات خودداری می‌کنند. احتمال تغییر جزییات بسیار محتمل است بنابراین محفوظ ماندن اطلاعات موضوع عجیبی نیست. 

به گفته وی، اگرچه ابلاغ مصوبه بسیار به تاخیر افتاده است اما چاره‌ای جز صبر نداریم. واضح و روشن است که صدور ابلاغیه دستورالعمل‌های بهزیستی به شهرستاها نیز زمان‌بر خواهد بود. 

آقای نوبخت وعده‌هایی به ما دادند

مروتی درباره جلسه افراد دارای معلولیت با محمدباقر نوبخت توضیح داد: چهاردهم تیرماه مقابل سازمان برنامه و بودجه تجمع کردیم؛ این موضوع باعث شد تا جلسه‌ای با رئیس سازمان برنامه و بودجه و معاون سلامت ایشان داشته باشیم. 

مدیر کمپین حمایت از افراد دارای معلولیت با اشاره به اینکه معلولان نسبت به اشتغال خود انتقاداتی دارند، تصریح کرد: این نگرانی وجود دارد که در صورت دریافت مستمری، مقرری ناچیز ماهیانه معلولان قطع خواهد شود. این نگرانی را به گوش آقای نوبخت رساندیم که اهمیت این موضوع مورد توجه ایشان قرار گرفت. مددجویان سازمان‌های حمایتی نسبت به دیکر آحاد جامعه نیازمند پشتیبانی هستند. 

این فعال حقوق افراد دارای معلولیت با تاکید بر اینکه توجه به دغدغه کارگران از اهمیت بالایی برخوردار است، اظهار کرد: آقای نوبخت وعده دادند تا این موضوع را پیگیری کنند تا از اجرای مصوبه‌ای مبنی بر قطع شدن مقرری ماهیانه به دلیل دریافت وام خود اشتغالی، جلوگیری کنند. اگر این وعده محقق شود، دیگر واهمه‌ای برای معلولان وجود ندارد. 

وی ادامه داد: خبرهایی مبنی بر افزایش وام ۵۰ میلیون تومانی خوداشتغالی به گوش می‌رسد اما این خبر هنوز تایید نشده است. 

 بودجه حمایت از معلولان افزایش یافت

مروتی در ادامه با اشاره به گفتگوی اینستاگرامی رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: آقای نوبخت در برنامه‌ای که صفحه اینستاگرامش پخش کرد، توضیحاتی درباره بودجه تخصیص داده شده به معلولان ارائه داد. این مبلغ در سال ۹۸ معال ۱۱۰۰ میلیارد تومان بود و در سال ۹۹ به مرز ۱۳۰۰ میلیارد تومان رسید. در سال ۱۴۰۰ نیز بودجه تخصیص یافته معادل ۱۷۰۰ میلیارد تومان است. اگرچه سازمان بهزیستی اعلام کرده بود، طرح حمایت از معلولان به بودجه ۳۸ هزار میلیارد تومانی نیاز دارد ولی ۱۷۰۰ میلیارد تومان این موضوع اعطا شد. 

به گفته وی، آقای نوبخت در سفر استانی خود به کردستان از تخصیص بودجه ۲۰۰۰ میلیاردی وعده داد اما بودجه تخصیص یافته در لایو را با افزایش ۱۰۰ میلیون تومانی معادل ۱۷۰۰ اعلام کرد. ما این اختلاف را در جلسه مطرح کردیم و موضوع مورد پذیرش آقای نوبخت قرار گرفت و ابلاغیه‌ای درباره بودجه ۲هزار میلیارد تومانی صادر کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز