خبرگزاری کار ایران

انتقاد یک بازنشسته به سوزاندن فرصت "لایحه همسانسازی حقوق بازنشستگان"

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۶۹۴۳

یکی از نمایندگان بازنشسته کشوری، در فضای مجازی به فرصت سوزی در ارائه‌ی لایحه دائمی شدن همسان‌سازی حقوق بازنشستگان انتقاد کرد.

به گزارش ایلنا؛ قاسم پیرولی، از نمایندگان بازنشستگان کشوری،  در فضای مجازی نوشت: 

متاسفانه با وجود باز بودن درب سازمان برنامه و بودجه به روی حتی مردم عادی، غالب بازنشستگان بدون کمترین فعالیت صنفی همچنان به حضور در گروهها و کانالهای بازنشستگی دل بسته‌اند، پیشنهاد می‌دهند، انتقاد می‌کنند، گاها در رقابت با دیگر فعالان صنفی  نیک می‌نگارند، مواد و تبصره‌های (ق)، (م)، (خ) و (ک) را برای چند هزارمین بار یادآور می‌شوند، بدون اینکه خود بدانند مخاطبینشان کجاست و چگونه باید پیامشان را تسلیم ایشان کنند و یا یک ساز و کار اصولی در فرایند نشر پیام تعریف و ارائه دهند، پیام خود را بدون مقصد و نافرجام در گروه‌ها و کانال‌های بازنشستگی به حال خود رها می‌کنند با این تصور که مخاطبینشان با وجود صدها مشغله پیام ایشان را حتما مطالعه خواهند کرد!

فضایی که هم اکنون نیز دراختیار بازنشستگان قرار دارد بهترین فرصت برای تشکیل یک گروه با اهداف مشترک، هماهنگی، رایزنی تصمیم گیری و تقسیم کار بوده که متاسفانه به خوبی از آن استفاده نگردیده است. برخی در دفاع از نحوه عملکرد خود در فضای مجازی اظهار می‌دارند ما کارشناس نیستیم و نمی‌دانیم چگونه باید ازحقوق خود دفاع کنیم، بنابر این مطالبات صنفی خود را به سایرین سپرده‌ایم.

در پاسخ به این عزیزان باید، گفت: خواهر و برادر بازنشسته دفاع از حقوق خود، نه نیاز به طی نمودن دوره خاصی دارد و نه لازم است حتما کارشناس باشید. یعنی عزیزان ما حتی قادر نیستید هیئتی را که گاها رهسپارند تا با نمایندگان و یا مسئولین کشور دیدار داشته باشند ایشان را همراهی کنند و یا حداقل در دیدار با مسئولین تبعیض در نحوه پرداخت حقوق بازنشستگان را مطرح کنند و یا از تورم و گرانی و پایین بودن حقوق خود سخن بگویند!

باورکنید همین کفایت می‌کند و نیازی هم به کارشناس و استاد و متخصص و مشاور! و...وجود ندارد. عنایت داشته باشید دولتمردان سخن دوستانی را که ساده، واضح و صریح از پایین بودن سطح حقوق دریافتی، تورم و گرانی گلایه مندند بهتر می‌فهمند تا سخنان پراکنده و غیرهدفمند برخی از دوستان عزیز را که در قالب کارشناس ظاهر شده‌اند. مع الوصف زحمات و تلاشهای ایشان نیز قابل تقدیر است.

تاخیر و یا بهتر بگوئیم سوزاندن فرصت در تقدیم لایحه همسان‌سازی حقوق بازنشستگان به مجلس کدام پاسخ قانع‌کننده، قابل دفاع و محکمه پسندی را در اختیار دارد؟ امیدواریم دولت سیزدهم به ریاست جناب آقای دکتر رئیسی و همکاری مجلس محترم مشترکا طرح و یا لایحه‌ای را به تصویب برسانند تا شاید برای همیشه به تبعیض در پرداخت حقوق بازنشستگان خاتمه داده شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز