خبرگزاری کار ایران

حمایت انجمن صنفی کارگران و استادکاران ساختمانی مریوان و سروآباد از کارگران پیمانکاری نفت

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۶۹۳۶

انجمن صنفی کارگران و استادکاران ساختمانی مریوان و سروآباد با انتشار بیانیه‌ای از کارگران پیمانکاری نفت و گاز حمایت کرد.

به گزارش ایلنا، در متن بیانیه انجمن صنفی کارگران و استادکاران ساختمانی مریوان و سروآباد آمده است:

پیروزی کارگران نفت و گاز پیروزی همه ما است. حدود یک هفته است که اعتراضات کارگران صنایع نفت و گاز کشور در جریان است. اعتراضاتی که بیشتر از ۶۰ شرکت از صنایع کلیدی را دربرگرفته است.

اعتراضات این دوره کارگران نفت و گاز با حضور هزاران کارگر رسمی و غیر رسمی، پیمانکاری و قراردادی و با هر تخصص و سابقه کاری، دیوارهای جداسازی خود با کارگران سایر صنایع دیگر را شکسته است و توطئه‌های انشقاق و فاصله بین کارگران را خنثی کرده است. شکاف بین کارگران قراردادی و رسمی و پیمانی و جداسازی‌های شرکتی را با اتحاد و همبستگی سراسری خود پر کرده‌اند. 

افزایش دستمزدها، حذف شرکت‌های پیمانکاری و استخدام همه کارگران با قراردادهای مشابه کارگران رسمی، بازبینی زمان کار بر اساس ۲۰ روز کار و ۱۰ روز استراحت، بازگشت به کار کارگران اخراج شده، برخورداری همگانی از حق مسکن، درمان و آموزش رایگان و برخورداری از حق تجمع، اعتصاب و تشکل‌یابی مستقل، از مطالبات جمعی این اعتصابات است. 

اعتراضات سراسری کارگران صنایع نفت و گاز خواست و مطالبات همه کارگران در بخش‌های مختلف را نمایندگی می‌کند. 

ما تشکل‌های کارگری مریوان با تمام توان از اعتراض بر حق کارگران حمایت می‌کنیم و تک تک مطالبات این اعتراضات را خواست و مطالبه کل طبقه کارگر ایران می‌دانیم. هر نوع فشار و اخراج کارگران اعتراضی را به شدت محکوم می‌کنیم. 

همچنانکه کارگران هفت تپه هم تاکید کرده‌اند، ما نیز ضمن حمایت کامل از کارگران و خواست و مطالبات آن‌ها، از همکاران خود توقع داریم که هوشیارانه هر نوع تلاش برای شقه شقه کردن و اختلاف در میان خود به نام کارگر رسمی و غیر رسمی، قراردادی و غیر قراردادی، بومی و غیر بومی و… را خنثی کنند. تاکید می‌کنیم که حفظ اتحاد ضامن پیروزی ما است و باید تلاش کنیم با اتکا به تصمیمات و خرد جمعی، با اتکا به دخالت همه کارگران و تصمیم جمعی خود، پیروزی خود را تضمین کنیم. 

پیروزی کارگران اعتراضی پیروزی همه ما کارگران در ایران است. ما حق اعتراض و تشکل‌یابی مستقل کارگران را ابتدایی‌ترین حقوق خود می‌دانیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز