خبرگزاری کار ایران

تصویب مقاوله‌نامه‌ای برای جلوگیری از خشونت و تعرض در کارگاه‌ها

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۳۴۵۲

سازمان بین‌المللی کار، مقاوله ۱۹۰ را به منظور مقابله با آزار و اذیت در محل کار، لازم‌الاجرا دانست.

به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از سازمان بین‌المللی کار، معاهده بین‌المللی جلوگیری از خشونت، تعرض و آزار در دنیای کار در ۲۵ ژوئن سال ۲۰۱۹ به تصویب رسید. پس از گذشت دو سال از آن تاریخ، این مصوبه لازم‌الاجراست. 

شش کشور آرژانتین، اکوادور، فیجی، نامبیا، سومالی و اروگوئه مقاوله‌نامه شماره ۱۹۰ این نهاد بین‌المللی را پذیرفته‌اند. کنوانسیون شماره ۱۹۰ به همراه توصیه‌نامه شماره ۲۰۶، جهانی عاری از خشونت و آزار را به رسمیت شناخته و چارچوبی هدفمند برای اهداف خود، تعریف می‌کند. 

آزار و اذیت در محل کار، اشکال مختلفی دارد و منجر به آسیب‌های جسمی، روانی، جنسی و اقتصادی می‌شود. از زمان شروع پاندمی کرونا، انواع مختلف خشونت و تعرض ناشی از کار به ویژه علیه زنان و گروه‌های آسیب‌پذیر گزارش شده است. 

سازمان بین‌المللی کار به مناسبت لازم‌الاجرا شدن این مقاوله‌نامه، کمپینی برای آموزش و چگونگی رفع خشونت و تعرض در دنیایی کار به راه انداخته است. 

«گای رایدر» مدیرکل سازمان بین‌المللی کار گفت: آینده بهتر کار بدون خشونت، آزار و اذیت میسر است. من از تمامی کشورها می‌خواهم، این کنوانسیون را تصویب کنند و به همراه کارفرمایان، کارگران و سازمان‌های کارگری به ایجاد یک زندگی کاری با وقار، ایمن و سالم برای همه کمک کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز