خبرگزاری کار ایران

وزیر اسبق رفاه و تامین اجتماعی:

افزایش خط فقر خانوارهای روستایی به ۴۰ درصد در دولت احمدی نژاد/ از سال ۵۷ تا ۸۴ با اقدام دولت‌ها فقر کاهش یافت

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۵۶۷۲

وزیر اسبق رفاه و تامین اجتماعی در همایش ایران ۱۴۰۰ رفاه و تامین اجتماعی روند سیر خط فقر را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدحسن شریف زادگان، استاد دانشگاه شهید بهشتی و وزیر اسبق رفاه و تامین اجتماعی در همایش ایران ۱۴۰۰ رفاه و تامین اجتماعی، در مورد آخرین محاسبات خط فقر درآمدی در ایران اعلام نمود: «بنابر آخرین محاسبات خط فقر درآمدی که مطابق قانون ساختار نظام جامع رفاه و تامین اجتماعی برعهده وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است، در سال ۹۸ متوسط خط فقر درآمدی در شهر و روستا ۳۱.۹۹ درصد شامل ۳۵.۱۷ درصد در شهرها و ۲۲.۳۳ درصد در روستاها بود. این آمار در شهر معادل ۲۱ میلیون و ۹۳۶ هزار نفر  و در روستا معادل ۴ میلیون و ۶۲۳ هزار نفر را دربرمی‌گرفت.» 

وی افزود: «این در حالی است که در سال ۱۳۵۷، ۴۰ درصد از مردم ایران زیر خط فقر بودند و در سال ۱۳۷۸ به ۱۹.۸ درصد کاهش یافت. سپس در دولت اصلاحات به ۱۰.۵ درصد رسید. سپس در سال‌های ۹۱ و ۹۲ یعنی در دولت احمدی نژاد به ۳۳.۴ درصد در شهر و ۴۰.۱ درصد در روستاها افزایش یافت. خط فقر درآمدی در دولت آقای روحانی کاهش پیدا کرد و در سال ۹۶ به ۲۶.۹ درصد در شهرها و ۳۲.۹ درصد در روستاها رسید که در واقع به خاطر رکود و تحریم‌ها افزایش یافت.» 

وزیر اسبق رفاه و تامین اجتماعی، افزود: «لازم به ذکر است که افزایش و کاهش فقر، در فرایندی تدریجی اتفاق میفتد. فقر در ایران از ۵۷ تا ۸۴ با بهبود شرایط اقتصادی و اقدامات دولت‌ها، کاهش یافت و سپس در دولت‌های نهم و دهم به خاطر بروز مشکلات اقتصادی افزایس یافت.»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز