خبرگزاری کار ایران

کارزار ۳ هزار نفر از رانندگان فعال در «شرکت مخابرات ایران» برای بهره‌مندی از پوشش حمایتی قانون کار

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۳۹۹۸

سه هزار راننده فعال در شرکت مخابرات ایران، به نیابت از جمیع رانندگان استیجاری فعال در سایر ادارات و نهادها، با به راه‌انداختن کارزاری خواستار تبیین و وضع قانونی شدند که بر اساس آن تحت پوشش قانون کار قرار گیرند.

به گزارش ایلنا، متن کارزاری که خطاب به محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی تنظیم شده، به شرح زیر است: 

احتراماً ما جمعی از سه هزار راننده فعال شرکت مخابرات ایران، به نیابت از جمیع رانندگان استیجاری فعال در سایر ادارات و نهادها، خواستار تبیین و وضع قانونی هستیم که قشر زحمتکش فوق را از چتر حمایتی قوانین کار بهره‌مند نماید. 

برخی از مشکلات به شرح زیر است: 

عنوان شغلی همکارانمان به صرف اینکه مالک ابزار کارشان (خودرو) هستند عنوان «صنفی» گرفته و معضل فوق باعث شده راننده‌ای که سرمایه زندگی‌اش را به کار گرفته، علیرغم تحمل تمامی هزینه‌های سرسام‌آور مصرفی و استهلاک و سوخت، دریافتی کمتر از کارگر حداقل‌بگیر قانون کار داشته باشند. 

فقدان مرجعی برای تعیین اجرت منصفانه خدمات در قراردادهای سالانه، نبود ساعات کار مشخص، عدم بهره‌مندی از عیدی، پاداش، پایان کار، مرخصی، عائله‌مندی، حق مسکن، بن و… نیز از دیگر مشکلات این قشر است. 

استدعا داریم با همت نمایندگان عدالت‌خواه و حامی اقشار آسیب‌پذیر یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، قانونی را وضع و یا اصلاح فرمایید که برای کلیه رانندگان خودروهای استیجاری در سراسر کشور علاوه بر قرارداد اجاره وسیله نقلیه‌شان، قراردادی مستقل با شخص راننده (اپراتور وسیله) به عنوان نیروی انسانی و زیر چتر قانون کار با حداقل‌های تعریف‌شده منعقد شود تا به حول و قوه الهی این خلاء قانونی و معضل کاری کشور مرتفع شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز