خبرگزاری کار ایران

وزیر کار مطرح کرد؛

همسان‌سازی اقدامی بزرگ در جهت رفع تبعیض بود/ همسان‌سازی آرزوی ۱۲ ساله بازنشستگان را جامه عمل پوشاند

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۰۹۷۵

مراسم تجلیل از بنگاه‌های اقتصادی برتر (جهش تولید، رشد بهره‌وری) با حضور محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در مراسم تجلیل از بنگاه‌های اقتصادی برتر (جهش تولید، رشد بهره‌وری) که با حضور محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، حجت‌الله میرزایی (معاون امور اقتصادی وزارت کار) گفت: این روز برای ما مهم است و از برگزیدگان حوزه تولید قدردانی خواهیم کرد. آنچه گزارش خواهیم داد، انعکاسی از معجزه‌ای مدیریتی است. من این موضوع را به آقای شریعتمداری تبریک عرض می‌کنم. 

او ادامه داد: در دوران وزارت آقای شریعتمداری، سود شستا از مبلغ ۱۲۰۰ میلیارد تومان به ۳۲ هزار میلیارد تومان رسیده است. همچنین شفافیت‌سازی در اوج خود است. شستا حدود ۴۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری کرده است. من یاد مرحوم ترکان را گرامی می‌دارم که مردی بزرگ و نیک بودند، اقدامات ایشان تاثیرگذار بود. 

وی تصریح کرد: حدود یک سال پیش، شستا، صندوق‌های بازنشستگی و دو بانک بزرگ مجموعه، کتاب برنامه جهش تولید را به تصویب رساندند. ظرفیت‌های بزرگی در جهش تولید وجود دارد و ما از موارد بازدارنده استفاده کردیم تا هم سطح درآمد و تولید افزایش یابد و هم ده‌ها پروژه کوچک و بزرگ از سوی سازمان‌های فنی و حرفه‌ای ارائه شده است. 

میرزایی بیان داشت: عملکرد شاخص‌های جهش تولید وابسته به صندوق بازنشستگی بر اساس ۱۰ شاخص مشخص می‌شود. این مولفه‌ها مثل رشد فروش، رشد حاشیه سودناخالص، رشد صادرات، رشد سود، سرمایه‌گذاری حدید، نسبت تامین اجتماعی از محل غیر از حقوق صاحبان سهام بخشی از این مولفه‌ها هستند. شستا موفق شده است که ۸۶ درصد از دارایی‌های خود را بورسی کند. ۸ سامانه شفافیت برای ۵ کارگاه اصلی و دو بانک مجموعه انجام شده است. 

او درباره خروج از بنگاهداری توضیح داد: الزامات اصل ۴۴ قانون اساسی و برنامه ششم توسعه بر خروح بنگاه‌داری بسیار تاکید می‌کند. دو هلدینگ بزرگ نیز با یکدیگر تلفیق شده و در شرایط بهتر بورس ارائه خواهند شد. صندوق شرکتی بر حفظ سود بسیار تاکید دارد. 

وی افزود: کارایی و بهره‌وری صندوق‌های وابسته به صندوق بازنشستگی برای اولین بار در ایران محاسبه شدند، بهره‌وری در شرکت‌های دولتی باید بررسی می‌شدند. 

شفافیت‌سازی و جوان‌گرایی، اقداماتی مهم بودند

محمد شریعتمداری نیز در این مراسم توضیح داد: بسیار خرسندم که در روزهای واپسین خدمت در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در یک مراسم شکوهمند حضور دارم. ما در آستانه انتخابات ریاست جمهوری قرار داریم و مردم بار دیگر از انقلاب که ثمره امام راحل و مردم است، دفاع خواهند کرد. 

شریعتمداری توضیح داد: مقام معظم رهبری، نظراتی درباره حضور گسترده مردم در انتخابات دوم خرداد داشتند. مردم با حضور خود در انتخابات از آرمان‌های انقلاب دفاع و دشمنان را در رساندن به اهداف خود ناکام کردند.

 وی تصریح کرد: ما امید را به وسیله رشد اقتصادی و یکپارچگی حول محور منافع ملی شکل می‌دهیم، منازعه و تشطت آرا موجب سکون کشور می‌شود. تعدد آرا موجب رشد است اما منازعه بر سر منافع ملی آثار مخربی در پی خواهد داشت. ما در سایه وحدت ملی می‌توانیم به رشد جامعه ایرانی ادامه دهیم. 

وزیر کار افزود: سوم خرداد، روز بزرگی در کشور است و رزمندگان توانستند بخشی از کشور که به اشغال درآمده بود را آزاد کنند و حماسه سوم خرداد را شکل دادند. من از مهندس ترکان یاد می‌کنم زیرا تمام عمر خود را صرف مردم کرد. مهندس ترکان از روزگار جوانی تا آخرین روزهای زندگی، شور و نشاط عجیبی برای رسیدگی به امور مردم داشت. ایشان تلاش می‌کرد تا نقشی پدرانه داشته باشد و مانع اختلاف میان مدیران شود. 

شریعتمداری توضیح داد: ما مولفه‌هایی که سبب جهش تولید می‌شود را تهیه کردیم و در اختیار مجموعه‌های وابسته به شرکت‌های وابسته به مجموعه قرار دادیم تا در جهت تحقق شعار سال گام بردارند. من از همکاران می‌خواهم تا از الگوهای جهش تولید پیروی کنند تا با پیگیری‌های خود کاری کنیم که تمامی بنگاه‌های کشور در این مسیر گام بردارند. رشد پایدار در کشور اتفاق نمی‌افتد مگر اینکه زمینه‌ها را فراهم کنیم. در آغاز کار، ما شاهد آثار خوب بودیم اما اگر بخواهیم جهش تولید را ادامه دهیم و به مواردی دست یابیم باید آن را ادامه دهیم. اگر سال‌های آغازین دولت یازدهم و دوازدهم را بررسی کنیم به شاخص‌های مهمی برای مدت کوتاهی دست می‌یابیم. و دیدیم که سیاستمداران با یک ارتباط مناسب با مردم توانسته بودند تا شرایط خوبی را برای سرمایه‌گذاری ایجاد کنند.

او اظهار داشت: یکی دیگر از مهم‌ترین اقداماتی که باید انجام شود، استفاده از المان‌های خوب برای بنگاه‌های اقتصادی است. جوان‌گرایی یکی از مولفه‌هایی مهمی است که می‌تواند نتایج مهمی ایجاد کند. وزارت کار با استفاده از جوان‌گرایی نخبگانی توانست به موفقیت‌های بزرگی دست یابد. ما توانستیم از این مولفه استفاده کنیم که در حال حاضر ثمره آن را تماشا می‌کنیم. مشابه تحولاتی که در صندوق سرمایه‌گذاری شستا حاصل شده نیز در صندوق عشایر و روستاییان نیز مشهود است. 

وزیر کار ادامه داد: نتیجه همسان‌سازی در ۵۷ جلسه مشخص شد و توانستیم به بی‌عدالتی و تبعیض ناروا پایان دهیم. ما توانستیم به آرزوی ۱۲ساله کارگران جامعه عمل بپوشانیم. همسان‌سازی باعث شد تا تبعیض از بین برود. 

شریعتمداری توضیح داد: ۸سامانه در مجموعه فعالیت‌های اقتصادی در مجموع وزارتخانه ایجاد شد. شفاف‌سازی سبب شده تا وزارتخانه به موفقیت‌های زیادی دست یابد. سازمان فنی حرفه‌ای نیز با استفاده از زنان و جوانگرایی به موفقیت‌های زیادی دست یافت. دو بانک رفاه و توسعه تعاون با همه محدویت‌ها توانستند در زمینه ارائه خدمات بانکی گام موثری بردارند. بانک رفاه با پرداخت ۴ هزار میلیارد در شب عید از بازنشستگان تامین اجتماعی حمایت کرد. 

او تصریح کرد: ما باید نظام ساختاری را تصحیح کنیم و این موضوع باید در آینده مورد توجه قرار گیرد. وقتی یک بنگاهی کار خود را به تازگی آغاز می‌کند، باج‌گیری‌های محلی آغاز می‌شود که این موضوع مهم باید مورد توجه قرار گیرد. دولت از ارائه مواد اولیه به کارفرما خبر می‌دهد اما با خلف وعده از این عمل سرباز می‌زند. این موضوع سبب بروز مشکلاتی می‌شود که باید مورد توجه قرار گیرد. 

در پایان این مراسم از مدیران برتر تجلیل شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز