خبرگزاری کار ایران

موافقت مجلس با بررسی طرح «اصلاح قانون بیمه کارگران ساختمانی»

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۰۳۹۹

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز با درخواست عده‌ای از نمایندگان برای در اولویت قرار گرفتن بررسی طرح اصلاح قانون بیمه کارگران ساختمانی موافقت کردند.

به گزارش ایلنا، در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی، درخواست ۵۰ نفر از نمایندگان برای اولویت بررسی طرح «اصلاح قانون بیمه کارگران ساختمانی» در دستورکار قرار گرفت و بعد از اظهارات نماینده طراحان و مخالفان و موافقان، بررسی اولویت‌دار این طرح به تصویب نمایندگان رسید.

سیدکاظم دلخوش نماینده مردم صومعه‌سرا در توضیح علت تهیه این طرح و درخواست اولویت بررسی آن، اظهار داشت: این درخواست مطابق ماده ۱۰۰ آئین‌نامه داخلی مجلس ارائه شده است؛ طرح اصلاح قانون بیمه کارگران ساختمانی سال گذشته در کمیسیون اجتماعی در دستورکار قرار گرفت و چند ماه بر روی آن کار شد.

وی افزود: این طرح یکبار نیز در مجلس نهم تصویب شد، اما باعث شد که ۹ هزار میلیارد تومان کسری منابع بیمه‌ای داشته باشیم که به خاطر همین تأمین اجتماعی مجبور شده است تا از جیب سایر بیمه‌ها برداشت کند تا بتواند این کسری را جبران کند.

دلخوش ادامه داد: همچنین اشکالات این طرح باعث شده است که بیمه کارگران ساختمانی در خیلی از شهرها سهمیه‌بندی شده و تعداد زیادی کارگر ساختمانی که واجدشرایط هستند، به دلیل کسری منابع نتوانند از حق خود برخوردار شوند.

نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این طرح به امضای ۵۰ تن از نمایندگان رسیده و در کمیسیون اجتماعی بررسی شده است، خواستار در اولویت قرار گرفتن آن شد که نمایندگان با ۱۲۶ رأی موافق، ۳۲ رأی مخالف و یک رأی ممتنع از مجموع ۲۰۵ نماینده حاضر در صحن با این درخواست موافقت کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز