خبرگزاری کار ایران

بیمه بیکاری یکهزار و ۸۶۳ کارگر لرستانی سال گذشته برقرار شد

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۵۹۷۳

یکهزار و ۸۶۳ کارگرسال گذشته در استان لرستان مقرری بیمه بیکاری دریافت کرده اند.

به گزارش ایلنا، علی آشتاب (مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان)با اعلام این خبر گفت:قرری بیمه بیکاری یکهزار و ۸۶۳ کارگر این استان سال گذشته برقرار شده است.

اوبا بیان اینکه بیمه بیکاری به کارگرانی تعلق می‌گیرد که بدون میل و اراده خود از محیط کار خارج می‌شون افزود: بنابراین قانونگذار این حق را برای کارگرانی که خارج از اراده خود بیکار می‌شوند قائل شده است تا از بیمه بیکاری استفاده کنند هرچند که باید اقدام لازم برای اشتغال مجدد کارگران فراهم شود.

وی گفت: در این راستا این اداره کل از طریق تعامل با آموزش فنی و حرفه‌ای در تلاش است مقرری بگیران همزمان با استفاده از بیمه بیکاری، به فراگیری مهارت‌های مختلف بپردازند تا راهی برای ورود به بازار کسب و کار به دست آورن.

آشتاب بیان کرد: به همین منظور پارسال ۳۱۲ نفر به آموزش فنی و حرفه‌ای معرفی شدند و اکنون در حال کسب آموزش‌های مربوطه هستند.

وی در ادامه افزود: با توجه به اعلام وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تمامی متقاضیان دریافت مقرری بیمه بیکاری باید در سامانه جامع روابط کار به آدرس https://prkar.mcls.gov.ir مراجعه و ثبت نام نمایند.

آشتاب به اشاره به اینکه متقاضیان بیمه بیکاری می‌بایست سه شرط مشمول قانون کار، مشمول بیمه تامین اجتماعی و مشمول قانون بیمه بیکاری را دارا باشند خاطر نشان ساخت: همچنین پیش زمینه ثبت نام در سامانه مذکور، احراز هویت بیمه‌ای کارگر در دفاتر پیشخوان خدمات دولت است که باید بعد از سایر مراحل ثبت نام در کافی نت‌ها و کاریابی‌ها انجام شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز