خبرگزاری کار ایران

دبیرکل خانه کارگر مطرح کرد:

معلمان، رکن و اساس تعلیم و تعلم هستند

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۱۲۲۷

مراسم بزرگداشت اساتید دانشگاه علمی کاربردی خانه کارگر با حضور علیرضا محجوب برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مراسم مجازی «۱۲ اردیبهشت، روز معلم و گرامیداشت مقام استاد» ویژه اساتید مراکز علمی کاربردی خانه کارگر سراسر کشور برگزار و از صفحه اینستاگرام خانه کارگر پخش شد. 

علیرضا محجوب (ریاست مراکز علمی کاربردی خانه کارگر و دبیرکل خانه کارگر) در این برنامه توضیح داد: هفته گرامیداشت مقام معلم آغاز شد اما دانشجویان نمی‌توانند به آموزش‌دهندگان خود دسترسی داشته باشند. این بلای خانمان‌سوز یعنی بیماری کرونا سبب شده است تا ما به تعلیم‌دهندگان دسترسی نداشته باشیم و فرصت قدردانی حضوری از آن‌ها میسر نباشد. 

دبیرکل خانه کارگر در ادامه تصریح کرد: خداوند متعال، خود را تعلیم دهنده سخن معرفی می‌کند. همچنین قرآن و ماه مبارک رمضان تعلیم دهنده هستند. ما می‌توانیم با روزه‌گرفتن رمضان را پاس بداریم اما به دلیل مشکلات باید از راه دور و به صورت مجازی از معلمان قدردانی کنیم.

وی افزود: من از تمام کسانی که در راه تعلیم و تربیت انسان‌ها تلاش می‌کنند، تقدیر به عمل می‌آورم. بهترین سلام‌ها و تقدیرها را برای کسانی که به انسان‌ها تعلیم می‌دهند، آرزو می‌کنم. یادگیری عزتمند است و عزت آن برای تعلیم‌دهنده است. معلمان، رکن و اساس تعلیم و تعلم هستند. هنگامی‌که درباره فلسفه صحبت می‌کنند، از معلم اول سخن به میان می‌آید. این موضوع از اهمیت تعلیم و تعلم حکایت می‌کند. 

محجوب ادامه داد: هنگامی که بزرگان ما نکته‌ای را از شخصی می‌آموختند که به آن تسلط نداشتند، خود را غلام آن فرد می‌دانستند. من هم دانشجوی این اساتید محسوب می‌شوم. من از تمامی کسانی که برای آموزش از پایه‌ترین سطوح تا اساتید دانشگاه به ویژه اساتید مراکز علمی کاربردی که برای آموزش تلاش می‌کنند، تشکر می‌کنم. 

آموزش اهمیت فراوانی دارد

احمد محجوب (قائم مقام دانشگاه‌های خانه کارگر) نیز در این مراسم توضیح داد: من این روز را به اساتید مراکز علمی کاربردی تبریک عرض می‌کنم. هفته گرامیداشت مقام معلم به مناسبت شهادت استاد مطهری برگزار می‌شود که اهمیت جایگاه معلمی را بازگو می‌کند.

وی افزود: تمامی کلاس‌ها به دلیل شیوع کرونا به صورت مجازی برگزار شد. اگرچه کلاس‌ها به صورت حضوری برگزار نمی‌شود اما زحمت اساتید دو چندان شده است. آموزش حضوری چهره به چهره اهمیت فروان و تاثیر بیشتری بر دانشجو دارد اما اساتید بسیار تلاش می‌کنند تا مطالب به‌روزی برای آموزش مجازی آماده کنند. 

او ادامه داد: زبان من قاصر است تا درباره مقام معلم سخن بگویم. هنگامی که پیامبر(ص) به نبوت برگزیده شد، خداوند به او فرمان خواندن داد. این موضوع نشان دهنده اهمیت امر آموزش و خواندن است. انبیاء و به ویژه پیامبران اولوالعزم وظیفه داشتند که انسان‌ها را راهنمایی کنند. نقش معلمان نیز آموزش اعضای یک جامعه است. بنابراین کار معلمان هم مانند پیامبران آموزش انسان‌هاست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز