خبرگزاری کار ایران

اعلام برنامه‌های خانه کارگر قزوین در هفته کارگر/ امنیت شغلی، کم شدن فاصله طبقاتی و ثبات قیمت‌ها خواسته کارگران است

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۷۹۸۹

دبیر اجرایی خانه کارگر استان قزوین گفت: برنامه‌های هفته کارگر در قزوین با پیش‌بینی برنامه‌های متنوع فرهنگی و تجلیل از کارگران در قزوین برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ عیدعلی کریمی ضمن تبریک به مناسبت هفته کارگر گفت: خانه کارگر قزوین برنامه‌های متنوعی به مناسبت هفته کارگر همانند سالهای گذشته دارد که به صورت مجازی برگزار می‌کند.

او با بیان اینکه برنامه‌های هفته کارگر سال ۱۴۰۰ در حالی از امروز یکشنبه (پنجم اردیبهشت) تا ۱۱ اردیبهشت ادامه خواهد داشت که جامعه کارگری به دلیل وجود ویروس منحوس کرونا امکان برگزاری جشن همانند سالهای گذشته را ندارد، در ادامه گفت: بخشی از برنامه‌های امسال به صورت حضوری و بخشی دیگر به صورت مجازی برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: برگزاری هفته کارگر همانند سالهای گذشته به دلیل وجود ویروس منحوس کرونا امکان‌پذیر نیست لذا از رسانه‌های گروهی از حمله صداوسیما انتظار داریم با اطلاع‌رسانی مناسب از وضعیت مشکلات کارگران در این ایام ما را همراهی کند.

کریمی گفت: تجدید میثاق با آرمان‌های شهدا و عطر افشانی مزار شهدا، دیدار اعضای هیات اجرایی خانه کارگر و سایر تشکل‌های کارگری با استاندار و امام جمعه استان قزوین، نشست مشترک تشکل‌های کارگری و کارفرمایی، تجلیل از کارگران واحد‌های تولیدی و تقدیر از آنها با شاخه گل، نمونه‌ای از برنامه‌های این هفته در قزوین است.

وی. با اشاره به اینکه نامگذاری امسال به نام شعار سال «تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» در شرایط حساس کنونی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و باید با تلاش مضاعف برای عملی شدن این شعار تلاش کنیم، افزود: از مسئولین کشوری و استانی انتظار داریم باتوجه به شعار سال در هفته کارگر برای دیدار با کارگران واحد‌های تولیدی و شنیدن مشکلات آنها وقت بگذارند. ضمن اینکه ما تشکل‌های کارگری هم آماده بازگو کردن مشکلات جامعه کارگری هستیم.

کریمی در ادامه مهم‌ترین خواسته کارگران در هفته کارگر را احیای امنیت شغلی از دست رفته، کم شدن فاصله طبقاتی و ثبات قیمت تمام شده تولید عنوان کرد و گفت: زمانی که با دستان توانمند کارگر تولید انجام می‌شود باید ثبات شغلی داشته باشد تا دلگرم به کارش باشد.

کریمی در ادامه درباره بی‌ثبات بودن قیمت کالاهای تولید داخل نیز گفت: متاسفانه در حال حاضر این موضوع مصداق باری به هر جهت شده و هر تولیدکننده هر قیمتی که دلش بخواهد بر روی کالای تولید شده خود می‌گذارد و هیچ نظارتی هم بر کارشان نیست.

به گفته کریمی؛ بی‌ثباتی قیمت‌ها باعث ایجاد تورم در اقتصاد کشور می‌شود و آثار آن بر سر اقشارکم در آمد جامعه فرو می‌ریزد.

دبیر خانه کارگر در ادامه درباره فاصله طبقاتی که از دیگر مطالبات جامعه کارگری در هفته کارگر است، گفت: متاسفانه فاصله طبقاتی فاحشی بین همه اقشار جامعه بوجود آمده است. به عنوان نمونه جامعه کارگری و بازنشسته کشور بعد از سی سال تلاش و خدمت به کشور در وضعیت معیشتی بدی هستند و نسبت به سایر گروهای اجتماعی در طبقه خوبی قرار نگرفته و در واقع زیر خط فقر هستند. خط فقر طبق نظر کارشناسان اقتصادی ۱۰ میلیون تومان اعلام شده اما ما کارگران و بازنشستگان هنوز بین ۳ تا ۴ میلیون تومان حقوق دریافت می‌کنیم.

کریمی در بخش دیگری از سخنان خود درباره پوشش اخبار کارگری در صداوسیما گفت: صداوسیما یک رسانه ملی و متعلق به مردم از جمله کارگران است و خصوصی نیست.لذا این وظیفه صداوسیماست که به دغدغه‌های کارگران بپردازد.

این فعال کارگری در ادامه به وصول مطالبات بازنشستگان تامین اجتماعی نیز تاکید کرد و افزود: بازنشستگان مشکلات معیشتی و درمانی زیادی دارند. افزایش حقوق کارگران و بازنشستگان با تورمی که در سال جاری ایجاد شده محو شد و بی‌تاثیر شده است. دولتمردان باید پاسخگوی وضعیتی که در آن گرفتار شده‌ایم، باشند. ما کارگران و بازنشستگان هیچ نقشی در ایجاد تورم و افزایش قیمت‌ها نداریم بنابراین مسئولان سعی کنند حداقل در این هفته پیش‌رو که به نام کارگر مزین شده به مطالبات کارگران و بازنشستگان پاسخ روشن بدهند.

کریمی در خاتمه تصریح کرد: تشکیلات خانه کارگر به‌عنوان نهاد مستقل حامی نیروی کار و کارگران عزیز، با تبریک روز جهانی کارگر و ضمن تقدیر از زحمات همه تلاشگران عرصه جهاد اقتصادی کشور، تلاش‌های شبانه‌روزی همه کارگران پرتلاش و زحمتکش ایران اسلامی را ارج نهاده و سلامتی، سعادت و بهروزی همه آنان را از خداوند متعال مسئلت می‌نماید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز