خبرگزاری کار ایران

دبیر شورای اسلامی کار هپکو:

اگر تهاتر بدهی‌های هپکو انجام شده چرا تولید رونق نمی‌گیرد؟ / به‌جای حمایت از واردات از کارگران حمایت کنند

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۷۲۲۸

هکی منفرد خواستار رونق تولید در هپکو توسط حمایت واقعی مسئولان امر شد و گفت: هنوز هیچ چیز تغییر نکرده است.

میثم هکی منفرد (دبیر شورای اسلامی کار شرکت هپکو) در گفتگو با خبرنگار ایلنا گفت: نامگذاری سال ۱۴۰۰ از سوی مقام معظم رهبری مبنی بر تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها، باید دستاوردی برای کارگران صنعتی کشور داشته باشد و همه بایستی همت خود را بر این قرار بدهند که موانع را برطرف کنند و حمایت‌های لازم را انجام بدهند اما متاسفانه تاکنون برای شرکت هپکو هیچ چیز عوض نشده و هنوز موانع بسیاری سر راه تولید قرار دارد.

هکی منفرد افزود: تهاتر بدهی‌ها در مصوبات و نامه‌ها انجام شده ولی در عمل چیزی عاید هپکو نشده و با توجه به نامگذاری امسال، پشتیبانی‌ها با سرعت بسیار پایینی در حال انجام است و موانع پا برجاست و با توجه به اینکه کارگران شرکت هپکو آماده و تشنه کار و تولید محصولات راهسازی و کشاورزی هستند، هیچ حمایتی در جهت تولید وجود ندارد. پشتیبانی و پیگیری فراوان از سوی مدیرعامل شرکت هپکو و مدیران مجموعه و همچنین کارگران دلسوز صورت گرفته اما تا امروز به جایی نرسیده‌ایم.

به گفته دبیر شورای اسلامی هپکو، سوالات و چالش‌های بسیار وجود دارد که او برخی از آن‌ها را لیست می‌کند: «آیا تهاتر بدهی‌های شرکت هپکو انجام شده است؟ چرا بانک‌ها در خصوص پرداخت تسهیلات بانکی برای سرمایه در گردش در جهت تولید و کمک برای پرداخت حقوق پرسنل و عدم صدور چک صیاد برای هیئت مدیره و…، همکاری نمی‌کنند؟ و این موارد با مانع روبرو شده است؟ چرا تامین اجتماعی به عنوان سهامدار اصلی این شرکت، در جهت تولید و پشتیبانی و رفع موانع، تامین سرمایه در گردش مورد نیاز تولید و حقوق پرسنل و بازنشسته کردن پرسنل، همکاری و کمک لازم را صورت نمی‌دهد؟ چرا پس از رفت و آمدهای فراوان همه مسئولان و تصویب مصوبات سه قوه مجریه و مقننه و قضائیه برای این شرکت، تاکنون هیچ سفارشی از دولت و شرکت‌های زیر مجموعه معدنی و راهسازی ثبت نشده؛ شرکت هپکو سازنده محصولات راهسازی (گریدر-غلطک-لودر-دامپتراک-بکهو لودر-بلدوزر) و همچنین ماشین آلات کشاورزی (کمباین –تراکتور-هاروستر نیشکر) است و کارگران منتظر تولید هستند و متاسفانه هیچ سفارسی جهت تولید با پیش پرداخت و کمک به سرمایه درگردش هپکو، به قرارداد ختم نشده است.»

او در پایان می‌گوید: با توجه به نامگذاری مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در سال جدید مبنی بر تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی و همچنین به استناد ماده ۶۱ قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور خواهشمندیم در اسرع وقت نسبت به پشتیبانی و رفع موانع و رونق بخشیدن به این واحد صنعتی، اقدامات عاجل صورت بگیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز