خبرگزاری کار ایران

اعتراض راننده‌های استیجاری منطقه یک عملیات انتقال گاز میان‌کوه به پایین بودن دستمزدها

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۶۳۸۴

صبح امروز شماری از راننده‌های استیجاری پیمانی منطقه یک عملیات انتقال گاز میان‌کوه در اعتراض به پایین بودن دستمزد و مزایای دریافتی خود دست به اعتراض صنفی زدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، تعدادی از رانندگان خودروهای استیجاری واحد حمل و نقل منطقه یک عملیات انتقال گاز میان‌کوه واقع در شهرستان امیدیه که مسئولیت جابجایی کارگران و برخی مدیران را در بین ایستگاه‌های تقویت فشار گاز برعهده دارند، صبح امروز چهارشنبه (یکم اردیبهشت ماه) در اعتراض به پایین بودن دستمزد و مزایای دریافتی خود در مقابل محوطه واحد حمل و نقل ساختمان اداری عملیات خطوط لوله تجمع کردند.

در همین رابطه، یکی از کارگران راننده گفت: حدودا ۱۴۴ راننده استیجاری درمنطقه یک عملیات انتقال گاز میان‌کوه  هستیم که تحت مسئولیت یک شرکت پیمانکار فعالیت داریم. حقوق و مزایایی که طبق قرارداد بابت دستمزد از پیمانکار دریافت می‌کنیم کافی نیست و کفاف زندگی و حتی مخارج خودرو‌های ما را نمی‌دهد.

او افزود: خودروهای استیجاری غالبا مینی‌بوس و سواری هستند و راننده‌ها روزانه ۸ تا ۱۲ ساعت در شرایط سخت و گرمای ۴۰ تا ۵۰ درجه خوزستان در جاده‌های خاکی منطقه عملیاتی میان‌کوه و سایر مناطق به ازای دریافت ۷ تا ۸ میلیون تومان در ماه کار می‌کنند. درواقع راننده‌های این خودروها فاقد دستمزد هستند و آنچه پیمانکار بخش خصوصی به ازای مزد به آن‌ها پرداخت می‌کند فقط اجاره بهای خودروهاست که آنهم حتی تامین کننده هزینه‌های جاری خودروها نیست.

طبق اظهارت یکی دیگر از رانندگان، همه هزینه‌های جاری خودروها حتی پول بنزین برعهده راننده است و پیمانکار هزینه‌های اضافه بابت مخارج خودروها را به راننده‌ها پرداخت نمی‌کند.

این کارگر با اشاره بر اینکه قرارداد راننده‌ها با پیمانکار سابق روز گذشته (۳۱ فروردین ماه) به اتمام رسید و به زودی پیمانکار جدید مسئولیت راننده‌ها را برعهده می‌گیرد، از تلاش بی‌نتیجه راننده‌های استیجاری برای تبدیل وضعیت خود گفت: راننده‌های استیجاری پیمانی منطقه یک عملیات انتقال گاز میان‌کوه مدعی هستند که شرکت واسطه‌ای که به بهانه تامین نیرو وارد منطقه عملیات اتقال گاز میان‌کوه شده‌اند عملا هیچ نقشی در ارائه خدمات ندارد.

او در ادامه افزود: مدیران و مسئولان منطقه می‌توانند با حذف پیمانکاران تامین نیرو با کارگران راننده قرارداد مستقیم ببندند. ما کارگران انتظار داریم منابع مالی که هر ماه با وجود پیمانکاران از دریافتی ماهانه‌مان کسر می‌شد به کارگران بازگردد و با این اتفاق شاهد افزایش انگیزه در کارگران خواهیم شد.

این راننده با تاکید بر اینکه همکاران پیمانی او بعد از سال‌ها کار از همه مزایای قانونی کار بی‌بهره بوده و از قراردادهای موقت خود با پیمانکار خسته شده‌اند، به نیابت از سایر همکاران خود خواستار حذف پیمانکاران تامین نیرو از بخش حمل و نقل منطقه یک عملیات انتقال گاز میان‌کوه شد.

اعتراض راننده‌های استیجاری منطقه یک عملیات انتقال گاز میان‌کوه به پایین بودن دستمزدها

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز