خبرگزاری کار ایران

مخالفت کارگران شهرداری زنجان با واگذاری بخش خدمات و فضای سبز به پیمانکاران

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۵۶۵۳

شماری از کارگران شهرداری زنجان از شائبه دوباره واگذاری بخش خدماتی و فضای سبز به پیمانکاران بخش خصوصی ابزار نگرانی کرده و به آن انتقاد کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کارگران شهرداری زنجان در انتقاد به واگذاری مسئولیت‌شان به پیمانکاران بخش خصوصی تصریح کردند: اخیراً شایعاتی مبنی بر ورود پیمانکاران به بخش خدمات و فضای سبز برخی مناطق شهرداری زنجان قوت گرفته درنتیجه نگرانیم امنیت شغلی ما در معرض تهدید قرار بگیرد.

این کارگران با بیان اینکه شهر زنجان دارای چهار منطقه شهری است که حدود ۱۷۰۰ کارگر در این مجموعه مشغول به کار هستند، افزدند: چندین سال است موضوع برون‌سپاری کارگران مناطق چهارگانه شهرداری زنجان مطرح است که سال پیش این موضوع  قوت گرفت. در نتیجه علارغم مخالفت  شدید کارگران مناطق چهارگانه شهرداری زنجان درنهایت شهرداری سال گذشته کارگران خدماتی منطقه چهار را تحت مسئولیت یک شرکت پیمانکاری قرار داد و عناوین شغلی آنها از قرارداد مستقیم با شهرداری به پیمانکاری تغییر کرد.

کارگران با بیان اینکه مجددا در سال جاری موضوع برون‌سپاری کارگران سایر مناطق مطرح شده و شهرداری قصد دارد مسئولیت کارگران منطقه یک را به یک پیمانکار جدید بسپارد، افزودند: چرا مدیران شهرداری و اعضای شورای شهر زنجان به وضعیت و امنیت شغلی و سوابق کار کارگران توجه نمی‌کنند. باز شدن پای پیمانکاران در بخش خدمات و فضای سبز شهرداری، وضعیت امنیت شغلی و معیشتی ما کارگران را به طور جدی آسیب‌پذیر خواهد کرد.

کارگران شهرداری زنجان مدعی شدند: یکی از دلایل تضییع حقوق کارگران شانه خالی کردن پیمانکاران از زیر بار مسئولیت است. در سال‌های اخیر به منظور برون‌سپاری بسیاری از کارهایی که قبلا در اختیار شهرداری زنجان بوده به پیمانکاران واگذار شده است. مشکلات هم از همین جا شروع شده و بعد از سال‌ها لاینحل باقی می‌مانند.

کارگران شهرداری زنجان با بیان اینکه به هیچ وجه برای تبدیل وضعیت استخدامی خود با پیمانکار کنار نخواهیم آمد، افزودند: با افزایش حداقلی حقوق در سال جاری بسیاری از پیمانکارانی که  برای عقد قرارداد با شهرداری پا پیش گذاشته‌اند حاضر به پرداخت دستمزد قانونی به کارگران نیستند به همین دلیل با مخالفت کارگران، شهرداری نیز ورود چنین پیمانکارانی را به مجموعه شهرداری منع کرده است.

این کارگران که مخالف ورود پیمانکاران به بخش فضای سبز و خدماتی شهرداری زنجان هستند، در پایان تصریح کردند: مشکلاتِ کارگران با ورود پیمانکار در شهرداری بسیار زیاد می‌شود. در عین حال کارگران با تغییراتِ سالانه‌ی پیمانکارانِ بخش‌هایِ مختلف شهرداری وضعیت شغلیِ بی‌ثباتی پیدا خواهند کرد. به علاوه بسیاری از پیمانکاران بدونِ تسویه حساب کامل، کار را واگذار می‌کنند و اگر شهرداری مسئولیتِ خود را در قبال آن‌ها نپذیرد، دیگر باید قیدِ حق وحقوقِ خود را بزنند و با پیمانکار جدید کنار بیایند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز