خبرگزاری کار ایران

ناتمام ماندن پیگیری‌ها برای بهبود وضعیت کارگران مهاجر ایرانی در کردستان عراق/ مرزها بسته است

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۱۶۶۶

میکائیل صدیقی از ناتمام ماندن پیگیری‌ها برای بهبود وضعیت کارگران مهاجر ایرانی در کردستان عراق خبر می‌دهد.

میکائیل صدیقی (رئیس انجمن صنفی کارگران ساختمانی استان کردستان) در تماس با خبرنگار ایلنا، از معطل ماندن پیگیری‌ها برای بهبود وضعیت کارگران مهاجر ایرانی در کردستان عراق خبر داد.

او گفت: اکنون یک ماه است که مرز باشماق بسته شده و تا آخر این ماه، مرز بسته است. بنابراین کارگران نمی‌توانند ورود و خروج کنند. پیگیری‌ها برای وضعیت کارگرانی که به عراق رفته‌اند، ناتمام مانده و مسئولان هیچ اقدامی صورت ندادند.

به گفته وی؛ پس از بازشدن مرزها، اولین جلسه پیگیری مشکلات کارگران ساختمانی مهاجر در عراق برگزار خواهد شد.

صدیقی گفت: بیکاری سنگین کارگران ساختمانی در استان‌های غربی، آن‌ها را وادار می‌کند که برای کار به کردستان عراق مهارت کنند اما در آنجا مشکلات و مصائب بسیار در کمین آن‌ها نشسته است؛ از جمله فقدان بیمه و پوشش حمایت‌های اجتماعی، تاخیر در پرداخت دستمزدها، زندگی دشوار در اتاقک‌های کارگری و نرخ بالای حوادث کار که در موارد بسیاری به قطع عضو، مصدومیت و حتی مرگ کارگران می‌انجامد.

وی از ادامه‌ی پیگیری‌های خود برای انعقاد تفاهم‌نامه بهبود وضعیت اشتغال و زیست کارگرن مهاجر ایرانی خبر داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز