خبرگزاری کار ایران

شاهین نامداری در نامه‌ای تشریح کرد؛

رشد موهوم ۱۳۴ درصدی مستمری با تسری به سالهای فوت شده/ راهکار محاسبه افزایش مستمری‌ها چگونه باید باشد؟

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۰۸۷۶

یک فعال حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در نامه‌ای به مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با انتقاد از محاسبات مربوط به افزایش ناشی از مرحله اول مستمری بازنشستگان، راهکارهایی را به وی پیشنهاد کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، متن نامه شاهین نامداری به مصطفی سالاری به این شرح است: 

جناب دکتر سالاری 

درود

سال گذشته، در جریان مرحله نخست متناسب‌سازی و پس از اجرای آن، با خبط و خطاهای فاحش آن سازمان به لحاظ مصاحبه‌های تکراری فرافکنانه، آدرس‌های نادرست و محاسبات غلط مواجه شدیم و ضروری دانستیم تذکراتی از باب مراقبه در مصاحبه‌ها و تجهیز واحد مستمری‌های آن سازمان به نیروهای کاردان و مشاوران حاذق ایفاد نماییم. 

خطای محاسباتی آن سازمان در خصوص متناسب‌سازی مشاغل سخت را بارها کتباٌ به حضرتعالی و حضوراً به معاونت بیمه‌ای و مدیرکل مستمری‌ها یادآور شدیم، لیک اینقدر به عمل نسنجیده خویش ایمان داشتند که آدرس دیوان عدالت را به من نشان دادند، غافل از آنکه کار ما خیلی زودتر در دیوان آغاز شده بود و علیرغم کوشش همه‌جانبه واحد حقوقی سازمان و ادارات کل در امر تجدیدنظرخواهی، ادامه پیگیری حق‌طلبانه ما عنقریب منجر به رأی وحدت رویه و صدور اجرائیه مبنی بر محاسبه همان ضریب ترغیب ناقابلی است که مغرورانه از آن سر باز زده شد. 

و اینک با ارتکاب مجدد همان خطاها، حلاوت افزایش حقوق سالانه و متناسب‌سازی مرحله دوم را که جامعه بازنشستگی و مجلسیان محترم در یک ماراتن نفسگیر به تأمین اعتبار و تقنین و تصویب و ترمیم آن کوشیدند و شما به افتخار ۸۹ هزار میلیاردی آن نایل شدید، به کام بازنشستگان تلخ شد. 

امروز شاهکار نوابغی که در سازمان جمع شده‌اند در سامانه احکام بازنشستگی قرار گرفت و موجبات «نوعی تقدیر و تشکر ویژه» را فراهم آورد. براستی چگونه است که مجموع مبلغ متناسب‌سازی و افزایش حقوق سالانه یک بازنشسته محترم حتی از مجرد مبلغ تصویبی افزایش حقوق ۱۴۰۰ او هم کمتر است؟

سال گذشته آنقدر شما، جناب شریعتمداری، قریب و خانم حیدری و سایرین با آب و تاب در مصاحبه‌ها از مبالغ ۲ میلیون و ۸۰۰ و ۳ میلیون تومان به کرات یاد کردید که امروز حتی شنیدنش برای عموم مخاطبان از جمله بازنشستگان و خبرنگاران و مصاحبه گران ملال‌آور است. اینبار هم با همان رویکرد «رشد موهوم ۱۳۴ درصدی» را با تسری به سالهای فوت شده علم نموده و به برجسته نمودن آن اصرار دارید. 

جناب سالاری، حساب ریالی و فرآیند ریاضی چیزی نیست که با توضیح و تفصیل بر آن فائق آیید. اگر از همان ابتدا به نقد جدی شیوه‌های حاکم نپرداختیم برای آن بود که شما مفتخر به مأموریتی شوید که نتیجه‌اش به کام ما باشد، این بود که چشم بر هم نهادیم و ذائقه انتقاد به صلیب کشیدیم و شیوه تجاهل‌العارفین پیشه کردیم، تا خواسته‌ها سامان یابد؛ و گرنه عیان را چه حاجت به بیان!  

این مقدمه کوتاه و پرسش ویژه مندرج در آن را برای ادامه عرایضم کافی می‌دانم، ولذا بی‌آنکه این گفتگو را به تفصیل بکشانم نظرتان را به نکات ذیل جلب می‌نمایم:

الف) استدعا می‌شود دستور فرمایید بدون آنکه به موضوع متناسب‌سازی پرداخته شود، بدواً مستفاد از مصوبه شماره ۱۱۰۰/۹۹/۱۱۳۴ مورخ ۱۳۹۹/۰۸/۰۵ هیئت مدیره آن سازمان، منظم به پیشنهاد شماره ۱۰۰۰/۹۹/۶۷۵۳ مورخ ۱۳۹۹/۰۷/۲۳ حضرتعالی مبنی بر تجمیع مبالغ متناسب‌سازی و مستمری در احکام حقوقی و نظر به تصویب نامه هیئت وزیران مبنی بر افزایش مستمری سال ۱۴۰۰ در راستای ماده ۹۶ قانون، طبق روال هر ساله، نسبت به افزایش حقوق کلیه بازنشستگان و مستمری بگیران محترم حسب مورد با مداخله ۳۹٪ یا ۲۶٪ بعلاوه ۲۴۸.۳۵۵ تومان در مستمری اسفندماه ۱۳۹۹ مبادرت به عمل آید.

ب) سپس نظر به اعتبارات تخصیص یافته به امر متناسب‌سازی در قانون بودجه ۱۴۰۰ و اولویت نظارت جدی دیوان محاسبات در این راستا تا حصول نتیجه به نفع بازنشستگان و مستمری‌بگیران محترم، به اصلاح و اجرای متناسب‌سازی وفق بند «ب» ماده ۱۲ قانون برنامه ششم توسعه اقدام عاجل فرمایید.

ج) فلذا نظر به آنکه ترکیب این دو مؤلفه در هر صورت موجب اجمال و ابهام و مترتب سوء‌ظن است، دستور فرمایید ترجیحاٌ محاسبات مربوطه به تفکیک صورت گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز