خبرگزاری کار ایران

حسن صادقی:

تمام سطوح مستمری ۱۴۰۰ باید با بازنشستگی کشوری منطبق شوند/ نسبت به وجود «آپارتاید مزدی» هشدار داده بودیم

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۷۹۷۶

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری بر افزایش مبلغ مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی متناسب با بازنشستگان کشوری تاکید کرد و گفت: تمام سطوح باید با یکدیگر منطبق و احکام بازنشستگان بر همین مبنا صادر شوند.

حسن صادقی در گفتگو با خبرنگار ایلنا، با بیان اینکه احکام مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی ظرف امروز (۱۵ فروردین) یا فردا (۱۶ فروردین) نهایی و صادر می‌شوند، گفت: «در تنظیم احکام بازنشستگان تامین اجتماعی تمام سطوح بازنشستگان تامین اجتماعی باید با کشوری‌ها منطبق شود و کف‌بگیر، سقف بگیر و میانه‌بگیران آن‌ها هیچ تفاوتی نداشته باشند.» 

وی در پاسخ به این پرسش که «چه دلیلی وجود دارد که حقوق و مستمری بازنشستگان این صندوق‌ها منطبق نباشد و آیا امکان هم ترازسازی بازنشستگان جدید تامین اجتماعی با قدیمی‌ها وجود نداشت؟» گفت: «بازنشستگان لشکری و کشوری با قبل از خود هیچ تفاوتی نداشته‌اند اما در تأمین اجتماعی مشاغلی که در گذشته وجود داشتند، دیگر وجود ندارند. به همین دلیل باید مستمری‌های بازنشستگان این صندوق‌ها را ملاک مقایسه و دسته‌بندی قرار دهیم.» 

صادقی با بیان اینکه جدا از این دلیل تبعیض میان کشوری و لشکری با تامین اجتماعی باید برداشته شود، گفت: «هیچ دلیلی نمی‌بینیم که نظام حقوق و دستمزد کشور میان بازنشستگان تفاوت قائل شود. من پیشتر نسبت به وجود آپارتاید مزدی هشدار داده بودم. به همین دلیل خواسته‌ی بازنشستگان این است که سازمان برنامه و بودجه به هرگونه تفاوت و تبعیض پایان دهد. هیچ دلیلی وجود ندارد که بازنشستگان هم‌تراز صندوق‌ها برتر از یکدیگر پنداشته شوند.»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز